Recenze: Grimsby (2016) – Nespoutaný Cohen zase řádí

Byl tu Borat, Bruno i Diktátor. Komik Sacha Baron Cohen nemá žádné hranice a v nové komedii Louise Leterriera to znovu dokazuje.

Nobby (Sacha Baron Cohen) žije v zapadlé čtvrti Grimsby. Má devět dětí a jeho vášní je fotbal. Neustále věří v návrat svého 28 let nezvěstného bratra Sebastiana (Mark Strong), pro kterého má permanentně připravený pokoj. Když se s bratrem konečně setká, dozví se, že je tajným agentem, jenž je zrovna na důležité misi. Misi, kterou mu jeho povalečský bratr zkazí a díky tomu se ze Sebastiana stane terč. Nezbývá nic jiného, než spojit síly a společně misi dovést do zdárného konce.

MV5BMjI2NzIyNzM0Ml5BMl5BanBnXkFtZTgwNjk3MjI3NzE@._V1__SX1377_SY703_

Komik Sacha Baron Cohen zřejmě podlehl vlně komediálních špionážních filmů natolik, že se rozhodl napsat si vlastní. A jak je zvykem, tak i zde dostál svému jménu, které si několik let komediálními snímky budoval. Mnozí se ptají, zda má Cohen vůbec nějakou hranici, kterou by v žádném případě nepřekročil. Inu, jeho nová komedie ukazuje, že žádnou hranici nemá. Grimsby je vskutku jen pro silné nátury, to bezpochyby.

Cohen vsadil na tzv. bromanci, což je v  Hollywoodu posledních pár let celkem tradiční náplní filmů s mužským párem. Na samotný vrchol se to podařilo dovést tvůrcům 21 Jump Street i v následném pokračování – 22 Jump Street, kde zářili Jonah Hill a Channing Tatum jako nerozlučná dvojice policistů v utajení. I tvůrce Borata si dělá z tohoto tématu legraci, převážně v nostalgických flashbacích, ale kvalitám výše zmíněných snímkům se nepřiblížil ani zdaleka.

Co naplat, jestli si dvojice Cohen a Strong na plátně rozumí, když Strong se na roli mladšího bratra hodí horko těžko. Casting zde selhal na plné čáře, byť je Mark Strong velmi dobrý herec. Jakmile divák pochybuje o skutečnosti, že na mladšího bratra zkrátka vůbec nevypadá, a to celý film, je to chyba. Snímek vypadá nevěryhodně a je jedno, že se Cohenovi opět podařilo rozvířit vody svými vulgárními vtipy či zesměšňováním celebrit, dokonce i republikánského kandidáta na prezidenta Donalda Trumpa.

MV5BOTcwYmFiNmItNzdiYi00MDA4LWEwMTktMGQxYmVmZGY2MDQyXkEyXkFqcGdeQXVyNTQzOTg1MDM@._V1__SX1377_SY703_

Nekorektní humor je Cohenovi blízký a je jen na divákovi, co všechno je ochoten akceptovat. Že se dá vydělat na vyholené hlavě? Pro některé hodně silné kafe. Ale jako odlehčení to funguje.

Zvěsti o tom, že Cohen zašel příliš daleko, se nepotvrdily. Ano, i zde je velká dávka nekorektního humoru, spousta žaludek obracejících scén, ale nic, co by divák znalý Cohenovy tvorby neviděl dříve. Problém je totiž v žánru, který není známému komikovi blízký a také ve špatném castingu jedné z hlavních postav. Jako komediální špionážní komedie působí Grimsby dosti průměrným dojmem.

Grimsby / The Brothers Grimsby
Stopáž: 82 minut
Režie: Louis Leterrier