Recenze: Zoolander No. 2 (2016) – Modrá ocel je zpět

Očekávaný comeback je tu. Derek Zoolander se po patnácti letech znovu objevuje na stříbrných plátnech, aby nám dokázal, že do starého železa rozhodně nepatří.

Po Dereku Zoolanderovi se slehla zem. Celých deset let je v ústraní. Přišel o ženu a o syna, jehož mu kvůli špatné výchově úřady odebrali. Přijde však lákavá nabídka, která se neodmítá. Dostane příležitost se zúčastnit módní přehlídky v Římě, kterou pořádá věhlasná Alexanya Atoz. Mimo to se však dějí mnohem zajímavější věci. Módní policie v čele s půvabnou Valentinou řeší několik úmrtí známých zpěváků, kteří mají při umírání stejný výraz. Ten výraz, který se nápadně podobá mistrovi tisíce pohledů, Dereku Zoolanderovi. Jakou to má spojitost? To musí Zoolander zjistit. A nebude na to sám.

MV5BOTYyODgzNjQzMV5BMl5BanBnXkFtZTgwNDQ4Mjk4NzE@._V1__SX1377_SY703_

Zoolander byl hit. Pro někoho kultovní film, pro další jedna z těch komedií, kdy je vám všechno jedno a vypnete. Naprosto ulítlé fóry a boží Ben Stiller, jehož mistrovský pohled kdekdo napodobuje dodnes. Je otázkou, jestli si ale Derek Zoolander vůbec pokračování zaslouží. Přijít totiž s pokračováním bláznivé komedie po dlouhých patnácti letech… to chce odvahu. Po zhlédnutí pokračování Zoolandera máte jasno.

Stiller to měl nechat u ledu, protože výsledek je smutný. Stiller to neukočíroval a máme tu klasický případ dvojky. Druhý díl je akčnější, bláznivější, pompéznější a plný samých celebrit. Jenže ani jedno z toho nefunguje. To, co šlapalo v prvním filmu na jedničku, dokonce i u těch méně podařených fórů se člověk zasmál, tady zkrátka neklape. Zoolander 2 je nudný film, který těží z popularity originálu. Toho povedeného originálu, jenž je v pokračování znásilňován snad v každé druhé scéně. Člověk se už ani nesměje, cítí se trapně. A nezachrání to ani Modrá ocel, jež se ve filmu snad stokrát opakuje. Je až s podivem, že se na scénáři podílel i Justin Theroux, který je podepsán pod skvělou Tropickou bouří, kterou mimochodem režíroval rovněž Stiller.

MV5BMTY3NzQzMjMzNV5BMl5BanBnXkFtZTgwMzM4Mjk4NzE@._V1__SX1377_SY703_

Ze Zoolandera 2 jde silně cítit, že Stiller potřeboval nějaký hit, který by ho vrátil zpátky do hry. A to, že si chce ke ztracené slávě pomoci znásilněním tak bláznivé, leč velmi dobré postavy, je zarážející. Je v tom jistá dávka ironie. Patnáct let starý originál podtrhl Stillerovu stoupající slávu, hlavně díky filmu Fotr je lotr, a pokračování jenom potvrzuje, že ta sláva pomalu ale jistě končí.

Ben Stiller umí natočit dobré filmy, ale tohle není ten případ. Zoolander 2 postrádá všechny faktory, které dělají originál originálem. Chybí vtipnost, hravost, zdravá bláznivost a hlavně smysluplný scénář, který by patnáct let starému filmu neudělal takovou ostudu.

Zoolander No. 2
Stopáž: 102 minut
Režie: Ben Stiller