Ačkoliv hodnocení kritiků filmového zpracování života filmové hvězdy Lídy Baarové od Filipa Renče je zejména průměrné, snímek trhá rekordy v návštěvnosti. Připomeňme si snímky režiséra, který vystudoval dokumentární tvorbu na FAMU a jako student 3. ročníku zvládl ve filmovém studiu ve Zlíně natočit svůj slavný režisérský debut.
5. Rebelové
Filip Renč se nedržel pouze dramat, ale natočil i písničkový retrofilm z let šedesátých. Rebelové jsou o lásce v době, jenž je pro starší generace silnou vzpomínkou a pro mladé, kapitolou z hodin dějepisu. Hlavní roli maturantky Terezky si zahrála Zuzana Norisová, pro kterou to byla první významnější role. Na lásku ale jeden nestačí a tak po jejím boku se představil Jan Révai v roli vojáka, který utekl z vojny. Ačkoliv doba této lásce nepřála, příběh se odvíjí v pozitivním duchu. Dominantní je zde tanec a hudba, kterou si kdekdo rád pobrukuje.
4. Román pro ženy
Jedná se o filmové zpracování literární předlohy českého spisovatele Michala Viewegha. Co je cílem této romantické komedie? Najít ideálního muže. Hlavními hrdinkami jsou Laura (Zuzana Kanócz), její matka Jana (Simosa Stašová) a Oliver (Marek Vašut). Laura se zamiluje do Olivera, ovšem netuší, že právě Oliver, je tím „typickým Čechem“, o kterém její matka mluví vždy v negativním smyslu. Jak bude všem třem chutnat sklenice suchého Martini?
3. Hlídač č. 47
Knižními předlohami se Filip inspiruje i dále. Tentokrát použije tu od Josefa Kopty. V hlavní roli Josefa Douška zde září Karel Roden. Jak lze najít ztracenou životní rovnováhu? Josef Douša se pokouší prostřednictvím přátelství a lásky. To se mu daří, až do doby, kdy zachrání mladíka před sebevražedným skokem pod vlak. Poté se jeho život převrátí vzhůru nohama. Na scénáři pracoval kromě Renče i Zdeněk Zelenka a oběma se podařilo posílit celkovou dramatičnost a lidskou domýšlivost hlavních hrdinů.
2. Requiem pro panenku
Píše se rok 1991 a Filip Renč uvádí v kinech svůj celovečerní režijní debut, který se stává ve své době jedním z nejnavštěvovanějších filmů. Snímek byl natočený podle skutečné události, kdy se mladá Marika (Anna Geislerová) dostane do ústavu pro mentálně nemocné. Kruté výchovné metody jsou na denním pořádku a není cesty zpět. Díky skvělým hereckým výkonům nejen hlavní představitelky Mariky, ale i Evy Holubové, Babrory Hrzánové či samotného režiséra, získal film hlavní cenu na festivalu Fórum v Bratislavě.
1. Pokoj bez oken
Film, který byl natočený v rámci povídek seriálu Černí andělé, je výjimečný svým pojetím. Pro policii zde není příliš prostor, ale na jednotlivé kauzy je nahlíženo více z pohledu samotných hlavních postav. Nové filmové pojetí tohoto žánru přispívá k atraktivitě jednotlivých dílů. Pokoj bez oken se stal malým experimentem, kdy režisér zpracovával žánr hororu s minimálními technickými pomůckami za přítomnosti malého počtu herců. S Táňou Vilhelmovou a Jiřím Dvořákem si Renč zkusil, zda je vůbec možné utáhnout za nepříznivých podmínek napětí po celou dobu.