Recenze: Poslední lovec čarodějnic (2015) – Vin Diesel s hárem v akční fantasy

Vin Diesel je známý především díky Riddickovi a nekončící sérií Rychle a zběsile. V novém snímku vyměnil adrenalinovou jízdu za volantem za jízdu, která je rovněž plná adrenalinu – lov čarodějnic.

Starodávný řád bojovníků Sekery a kříže vede staletí boj proti nebezpečným čarodějnicím, jejichž magické schopnosti představují velkou hrozbu. Jeden z lovců čarodějnic, Kaulder, po neblahém setkání s Královonou čarodějnic dostane od své nemesis takový nechtěný bonus – je proklet k věčnému životu. Stovky let tak tráví lovením magických stvoření, která se dávno nevyznačují špičatými klobouky a košťaty. Po staletích relativní pohody dochází k těžké situaci, jelikož hrozí, že se mocná Královna opět probudí. Je tak na Kaulderovi, aby jí tentokráte uspal nadobro….

film-trailer-the-last-witch-hunt

Hlavním tahákem snímku by měli být především dva pánové. O tom prvním jsem již mluvil – Vin Diesel. Drsňák vyznačující se nedostatkem vlasů a protřelými hláškami vsadil na žánr, v kterém tak zběhlý není. Fantasy je pro tohoto herce celkem neznámou, a tak bylo zajímavé sledovat, jak se s tím popere. Kromě takové výzvy dostal jako bonus bujnou kštici, s kterou překvapí nejednoho diváka zvyklého na jeho klasický a konzervativní (ne)účes. Herec nejspíše sám ví, že Oscara nikdy asi nedostane, ale to mu nejspíše fakt nevadí. Jeho výrazová škála není tak rozmanitá, ale na tento žánr to stačí. Co ztrácí na talentu, dohání Diesel charismatem. Jeho přítele, sluhu, pomocníka a mentora v jedné osobě ztvárnil britský elegán Michael Caine. I když jeho role zas tak velká nebyla, dodával jí potřebný šmrnc a na rozdíl od svého kolegy herecký talent nepostrádá. Tuto dvojici doplnili Elijah Wood a Rose Leslie. Dávný představitel Froda nemá rovněž velkou úlohu, role sidekicka mu ale celkem sedla. Těch pár štěků co měl, nezkazil. Rose Leslie, kterou znají všichni jako nespoutanou divošku z Hry o trůny, ztvárnila hodnou čarodějnici se slabostí pro lektvary. Její výkon byl dobrý, i když občas malinko přehrávala.

hr_the_last_witch_hunter_4

Režie se ujal Breck Eisner, jehož největším dosavadním zviditelněním se byla průměrná Sahara. Spolu se scénáristy vytvořil svět s danou mytologií, z které se však dalo vytřískat více. Vše je vysvětleno povrchně a dost zrychleně. Na druhou stranu se není čemu divit, do 107 minut nenarvete toho moc. Snímek oplývá vcelku zdařilými akčními scénami, ale chybí jim šťáva. Není tu žádná, která by byla vyloženě kulervoucí. Prostě průměr. Po scénáristické stránce to žádná sláva není. Z hlavního hrdiny se sice snažili udělat chudáka stíhaného svou minulostí, ale nějak se jim to kvůli nepropracovanosti postavy nepodařilo. Zbytek postav působí podle klasické šablony „dobrý X zlý“, žádná hloubka. Navíc ke konci filmu dojde k dějovému zvratu, který působí zbytečně a nuceně. To filmu rovněž nepřidá.

Hodnocení:

Celkově je Poslední lovec čarodějnic tuctovkou, která je průměrem jasnějším než skateboardové schopnosti Martyho McFlye. Zajímavý svět a kreatury? Celkem jo, ale v jiných filmech lepší. Akční scény? Dobré, ale nic zvláštního. Herecké výkony? Nic speciálního.

• Poslední Lovec čarodějnic / The Last Witch Hunter
  • 107 minut
  • Fantasy
  • Režie: Breck Eisner
  • Hrají: Vin Diesel, Michael Cane, Elijah Wood, Rose Leslie, Ólafur Dári Ólafsson, Rena Owen
Daniel Birgus
55 %
Předchozí článekRecenze: Hyena (2014) – Stylově špinavý britský policejní thriller
Další článekSoutěž s Posledním lovcem čarodějnic
Daniel Birgus
Jsem filmový fanoušek, který je žánrový všežravec. Svého diváckého ducha krmím psychologickými sondami i komiksovými akčními adaptacemi. Preferuji snímky od Wese Andersona, Quentina Tarantina, Seria Leoneho či Miloše Formana.