Recenze: Věčně mladá (2015) – Pohádka pro beznadějné romantiky

Je vám víc jak sto let a nemáte jedinej šedivej vlas? Dáváte na obdiv útlý pas? Maličkou nožku, okrouhlý bok a ňadra dmoucí? Zřejmě jste imunní vůči účinkům stárnutí (nebo plešatej chlap se sklony k exhibicionismu).

Adaline Bowman se stalo něco neuvěřitelnýho. Měla automobilovou nehodu, při níž zemřela. Jen na okamžik. Magická kombinace účinků ledové vody a přírodního elektrostatického výboje (česky „blesku“) ji totiž dokázala přivést zpět. Navíc se u ní zastavil proces stárnutí. A protože s tragédiemi se to nemá v romantických filmech přehánět, sledujeme jemným humorem protkanou, nenáročnou, roztomilou pohádku, ve které paní dokonalá potká podobně dokonalý protějšek. Ten vnese, výměnou za lásku, světlo do jejího osamělého života.

The-Age-of-Adaline-HF

Dřív, než se dostaneme k romantice, seznámí nás Adaline se svým břemenem. Věčné mládí, to není jen bezbřehé užívání si života. Překvapivě řešíte spoustu problémů. Třeba s identitou. Já osobně vítám přítomnost vypravěče. Fajn hlas vypráví, obrázky se předváděj a děj jednoduše plyne. Svižně tak procestujeme časem až do současnosti, ve které se při schůzkách na neobvyklých místech či milém a upřímném vyznání, beznadějným romantikům roztluče srdce jako o závod.

Věčně mladá je asi nejlepší filmový počin většiny zúčastněných. Blake Lively (seriál Super drbna, Divoši), by měla děkovat Natalii Portman za odmítnutí role. Nutno uznat, že Adaline v jejím podání je pohodová a milá a o osudu filmu budou rozhodovat právě vaše sympatie k ní. Navíc posílá producentům jasnej vzkaz, aby nepodceňovali obsazování sympatických tváří do hlavních rolí (alespoň kvůli chlapům). Holanďan Michiel Huisman má za sebou rolí o poznání víc. Možná mu k obsazení pomohla postava Daaria Naharise, milence Daenerys Targaryen ze Hry o trůny. Zajímavý je, že názory (i mezi ženami)na Ellise jsou rozporuplné. Největším překvapením (pro všechny) je part Harrisona Forda, kterému i ta chvilka stačí na charismatické ovládnutí scény. Navíc s sebou přináší nový druh romantické chemie.

Nejedná se o nezapomenutelný zážitek. Připravte se spíš na letní osvěžující fantasy romantiku, které cílová skupina odpustí nedostatky a která by mohla pobavit celou (dospělejší) rodinu. Třeba já doteď zápasím s tím obyčejným a bezfantazijním závěrem. Jestli budete po projekci alespoň chvilku přemýšlet, co všechno mohla Adaline v životě prožít, zřejmě jste si k sobě našli cestu. Jak velká to bude zásluha Blake Lively, nechám na vás. Já se k tomu klidně přiznám (jen to nepráskněte manželce!).

• Věčně mladá / The Age of Adaline
  • Drama / Romantický
  • 112 minut