Recenze: Méďa 2 (2015) – Další mejdan hromových kámošů

Po nepříliš vydařeném westernu Všechny cesty vedou do hrobu se režisér Seth MacFarlane vrátil k plyšovému hrdinovi. První díl byl obrovským překvapením. Svou vtipností a originalitou zaskočil i kritiky. Podařilo se to i dvojce?

Tak se nám Ted oženil. Vzal si prodavačku z obchodu, Tami-Lynn, kterou jsme poznali už v prvním filmu. Po roce a půl však má jejich vztah trhlinu. Jak jinak to překonat, než si pořídit dítě, které by mělo hádající se partnery dát opět dohromady. Tady je však zádrhel. Tami-Lynn nemůže mít děti. Nezbývá nic jiného než adopce. Nastává další zádrhel. Ted nemůže adoptovat, protože, světe div se, není brán jako člověk. A tak se Ted s pomocí svého hromového kámoše Johna a začínající advokátky Sam pouští do soudní pře, zda je, nebo není osobou se základními právy, které mu byly odebrány.

Opět velice absurdní děj. Ale právě absurdita dělá z obou filmů příjemnou jednohubku. Jestli to budete brát vážně, tak máte velký problém. A pokud nejste přístupní cynismu, nechuťárnám a někdy nekorektnímu humoru, tak na to raději ani nechoďte. Smysl pro humor Setha MacFarlanea není pro všechny. Pokud se vám ale líbilo první Tedovo dobrodružství, tak to druhé vás rozhodně nezklame.

04

Režisér, jenž opět propůjčil i hlas plyšovému narkomanovi, vsadil všechno na jednu kartu. Která to je? Zmiňovaná absurdita! Už jsme si zvykli, že Ted chlastá jak Dán, hulí travku, a že jeho zásoba sprostých slov by vydala na 500 stránkovou bichli. Tak co dál? Tenhle vikuk chce mít dítě. A dokonce se bude soudit. Trošku jsem se této dějové linie obával, ale ve výsledku se film v soudní síni odehrává minimálně. A když už jsme svědky soudního procesu, tak i tam se mluví sprostě. Všechno je odlehčené, což je velmi pozitivní. Je sice pravda, že po fantastickém úvodu plném skvělých gagů, se tempo trochu zpomalí, ale to se vážně dalo čekat. Ta kadence hlášek byla neskutečně vysoká. Největší problém jsem měl s úplně zbytečnou sekundární linkou, díky níž se opět setkáme s Donnym, jehož znovu hraje Giovanni Ribisi. Ten film mi to prostě kazilo. A hlavně to i natahovalo. Bez toho by to bylo o 20 minut kratší a byl bych spokojen.

Co se týká hereckého obsazení, tak to zůstalo vesměs stejné. Ztráta Mily Kunis vůbec nebolí, protože náhradnice Amanda Seyfried jakožto zhulená začínající advokátka byla trefou do černého. Perfektně doplňuje už tak fungující dvojici, kterou však trochu více táhne MacFarlane. Vůbec nechci říct, že je Wahlberg nevýrazný, ta chemie mezi ním a méďou je skvělá, ale jde o menší prostor, který dostal. Ten pocit ze sebe prostě nedostanu. Velmi podařená byla také camea, do kterých MacFarlane procpal samé hvězdy. Největším highlightem filmu však pro mě zůstává dokonalá parodie na jeden megahit, který nebudu spoilerovat. A když k tomu byl i ofiko hudební motiv, tak jsem málem spadl ze sedačky.

ted-2_1

Jak jsem zmínil, největší průšvih byla přemrštěná stopáž, kterou k takřka dvěma hodinám dohnala zbytečná dějová podlinka. Ani nevadilo, že některé gagy byly laciné, protože byly v menšině. Celkově je Méďa 2 důstojným pokračováním, ale za originálem o fous pokulhává.

Pokračování o plyšovém narkomanovi a alkoholikovi má spád a dost skvělých gagů, které se nicméně utápí v přemrštěné stopáži. Sequel je to však důstojný a klidně z toho může být nová franšíza. Zrovna u Médi by mi to nevadilo.

• Méďa 2 / Ted 2
  • Stopáž: 125 minut
  • Režie: Seth MacFarlane