Recenze: Láska na první boj (2014) – (ne)romantické dobrodružstvo

Kúsok lásky, kúsok zmätenosti a stratenosti, všetko však s roztomilým nadhľadom a zábavou. Francúzi vedia totižto točiť ideálne vypointované filmy pre mladých i starých.

Mladík Arnaud (Kevin Azaïs) má leto naplánované- strávi ho v rodinnom biznise a v kruhu priateľov a v pokoji. Do života mu však príde Madeleine (Adèle Haenel), ktorej nespútaná vášeň po drsnom dobrodružstve a nevhodné správanie ho záhadným spôsobom priťahuje. Svety pokojného mladíka a neustále s niečim bojujúcej Madelaine sa skrížia na armádnom výcviku. Zamilovaný mladík sa rozhodne dievča chrániť, no ich rozdielne svety ich prinútia vytvoriť si nový.

933287-adele-haenel-joue-avec-doigte

Prvotina francúzskeho režiséra Thomasa Cailleya je typickým príjemným festivalovým snímkom. Ľahkosť rozprávania je interpretovaná pomocou mierne techno soundtracku, ktorý narušuje idylku francúzskej prírody, v ktorej sa väčšina filmu odohráva. Samotná príroda je ako keby treťou postavou k dvom hlavným postavám, ktorých charakter a osudy sú hlavným ťahúňom filmu.

Nedá sa povedať, že film nemá príbeh, no základným pilierom príbehu je sledovanie snahy mladého Arnauda zapáčiť sa tvrdej a zvláštnej Madeleine. Ich dobrodružstvo je zaujímavé a viac než o láske film rozpráva o hľadaní si cesty. Sledujeme ich cestu na výcvik, k sebe a k čiastočnej slobode na samote v lese. Sledujeme, ako sa tieto typologicky rozdielne charaktery dávajú dokopy a následná katarzia prichádza v záverečných smutnejších scénach. Posledné slová tomu však dávajú krásnu bodku. Samotný sympatický mladý herci si vo svojich rolách ukradli väčšinu snímku pre seba.

Francúzi sú proste machri na točenie obdobných (ne)romantických filmov pre (ne)určitú vekovú kategóriu. Láskyplný film o hľadaní si miesta a následného zistenia, že to miesto kľudne môže byť v náruči svojho partnera je typickým festivalovým snímkom, ktorý však môže učariť aj širšiemu publiku. Obzvlášť s tak sympatickými postavami a príjemným príbehom.

Láska na první boj/ Les Combattants
Stopáž: 98 minut
Režie: Thomas Cailley