Recenze: S tváří anděla (2015) – Mediální hon na čarodějnice

O tom, že jsou média schopná upravovat si realitu podle toho, jak se jim to hodí, už víme. Jejich vliv je tak velký, že dokáže utvářet názory prostých lidí, kteří jim slepě věří. Tento nepopiratelný fakt je ukázán také ve snímku zachycujícím především mediální obraz hlavních aktérů záhadného úmrtí jedné mladé studentky.

Hlavním hrdinou této netradiční podívané je režisér Thomas Lang (Daniel Brühl), jemuž se naskytla skvělá příležitost restartovat svou upadající kariéru – natočit film podle knihy americké novinářky Simone Fordové (Kate Beckinsale). Ta se zabývá soudním procesem s mladou Američankou, která je obviněná z vraždy své spolubydlící v Itálii. Thomas pátrající po nalezení pravdy, kterou by rád zakomponoval do svého snímku, prochází trnitou cestou, jejíž cíl je nejasný. Zjišťuje, že lidé kolem něj neusilují o spravedlnost a oběť vraždy vlastně nikoho nezajímá. Všichni touží po senzaci a kauzu berou jen jako prostředek k proslavení svého jména. Thomas je tímto hyenismem znechucen a vnitřně sžírán. Z této letargie ho probudí až Melanie, která mu dokáže, že pořád existují lidé preferující nevinnost a lásku před násilím a lhostejností. Díky Melanie Thomas konečně nachází úroveň snímku, které se chce držet. Ovšem nic není tak jasné, jak vypadá…

face_of_an_angel

Hlavní roli v tomto netradičním snímku dostal Daniel Brühl, který se proslavil především hlavní rolí v proslulém filmu Good Buy, Lenin a ztvárněním Nikkiho Laudy v Howardově perle Rivalové. Nadějný mladý režisér, který je kvůli špatnému prostředí a okolnostem řešit své problémy skrze omamné látky, byl zahraný dobře. Brühl ukazuje, že jeho herecký um nepostrádá kvalitu, ale to už o něm všichni beztak vědí. Kate Beckinsale dodává snímku potřebnou atraktivitu, její novinářka je prototypem nezávislé a inteligentní ženy. Cara Delevingne ztvárnila mladou a naivní slečnu, která vidí ve všech dobro. O této zatím ne moc známé herečce určitě ještě uslyšíme, hrát umí.

Režii obstaral Michael Winterbotton, který se může pyšnit hezkou řádkou snímků, jejichž část byla nominována na několik cen BAFTA. Snímek natočil komorně, bez akčních sekvencí a typicky přepálených hollywoodských dramatických scén. Absence dramatických momentů způsobuje, že film sklouzává k nudě. Navíc scény pracující se snovými vizemi hlavního aktéra působí všelijak, jen ne dobře. Režisér se sice snažil o jakýsi umělecký přesah, ale s tímhle přestřelil. Snové sekvence jsou zkrátka naprosto zbytečné a celkovému vyznění snímku škodí. Navíc stopáž je lehce přepálená, některé záběry působí dojmem, že jsou tak trochu navíc.

face-of-an-angel-movie-kate-beckinsale

Autorem scénáře je Paul Viragh, pro kterého to bylo teprve druhé dílo. Postavy jsou napsané dobře, nepostrádají hloubku a motivy ke svému jednání. Kupříkladu záhadný Eduardo je napsaný vskutku zajímavě. Celou dobu nevíte, zda je to kladná či záporná postava. Ovšem občas scénář působí dojmem, že jeho autor tápal a nevěděl, jak dále postoupit. Thomas si mezi svědky a lidmi zapojenými do případu oběhne několik koleček, jejichž množství by šlo zajisté trochu zredukovat.

Hodnocení:

S tváří Anděla je jakýmsi mixem několika žánrů. Se svými snovými sekvencemi se snaží přiblížit abstraktnímu pojetí uměleckých děl, zároveň se ale také snaží být jakýmsi manifestem poukazujícím na zhýralost médií a jejich absolutní nezájem o osudy lidí, jejichž příběhy přibližují veřejnosti. V neposlední řadě tu máme psychologické drama říznuté mysteriózním krimi. Ovšem ani jeden kousek této skládačky není zvládnutý dostatečně přesvědčivě a kvalitně. Ve výsledku se nám dostává průměrného snímku, který měl potenciál být něčím větším, než se nakonec stal.

• S tváří anděla / The Face of an Angel
  • Drama
  • Režie: Michael Winterbottom
  • Hrají: Kate Beckinsale, Daniel Brühl, Cara Delevingne, Genevieve Gaunt a další
  • Hodnocení: 65 %
Daniel Birgus
65 %
Předchozí článekTrailer #2: Jurský svět (2015) – Monstrózní monstra na ostrově
Další článekTrailer #3: Ex Machina (2015) – Bacha na sexy roboty
Daniel Birgus
Jsem filmový fanoušek, který je žánrový všežravec. Svého diváckého ducha krmím psychologickými sondami i komiksovými akčními adaptacemi. Preferuji snímky od Wese Andersona, Quentina Tarantina, Seria Leoneho či Miloše Formana.