Recenze: Popelka (2015) – Kouzelnější, než jsme doufali

ladyania
Retro is a hobby for life :)

Kenneth Branagh se touto roztomilou pohádkou vrátil do svých slavných dob a natočil něco neuvěřitelného. Od macechy Galadriel, která je vážně nejzlejší, přes pohádkovou vílu Belatrix, která je nejhodnější, až po proměnu kočáru, která vás posadí na zadek. Kouzelná pohádka, nepřehnaná, klasická, až skoro konzervativní a shakespearovská. Hlavní dvojka docela ujde a uvidíme i velkého černocha z Hry o trůny. Co víc si od Disneyho přát?

CINDERELLA

Nebudu zakrývat, že pohádky obecně mám ráda, ale vůbec nemám ráda ty zmodernizované a předělané. Tady jsem se ničeho takového nedočkala a přesto celek působí svěže a tak nějak dnešně. Kostýmy a hudba vynikající, dle mě kostýmy apelující až na Oscara (vše ve stylu a lá František Josef a císařovna Sissi). Užila jsem si 114 minut super zábavy, a to poznám podle toho, že jsem se nepodívala na hodinky. Další obrovské plus jsou výkony obou zmíněných hereček. Cate Blanchett podává nadlidský výkon a je tak zlá, jak je to jen možné. Bonham-Carterová si svojí (sice menší, ale výraznou) roli užívá, nejvíc podle mě svoje kouzla, která jakoby vypadla z Harryho Pottera a hodiny přeměňování. Richard Madden (Rob Stark, pro ty, co si ho nedokážou zařadit) hraje prince nejlépe jak umí, ale mnoho prostoru nedostává. Na mě působil, že kdyby dali do stejné role oživlého Kena, vyšlo by to nastejno. Hlavní hrdinka Elka je milá slečna, hezky se směje, je laskavá a roztomilá… no a to je tak všechno. Ale každopádně neurazí, jediné co mi vadilo je, že podporuje zažitou představu, že hezká princezna (nebo v tomto případě obyčejná vesničanka) toho nemusí moc umět.

Cinderella-Wicked-Stepmother-Poster-Crop-850x560

Děj a obsah:
Samotný příběh začíná, překvapivě, v mládí hlavní hrdinky. Elka žije spokojeně v velkém domě, s oběma rodiči. Všichni se navzájem milují, včetně myší, hus a ostaních zvířat kolem domu. Štěstí nezměrné! Vše se pokazí až smrtí Elčiny maminky. Otec dlouhou dobu truchlí, ale pak se rozhodne znovu oženit a tak si do domu doveze Macechu s dvěma dcerami (ošklivá Anastázie a hloupá Grizela, obě jsou navíc povrchní, hrabivé a líné…a velmi dobře zahrané). Otec odjede na služební cestu, ze které se ovšem už nevrátí. Krátce poté se Elka stává Popelkou, protože celá udřená spí místo na půdě u krbu. Někdy touto dobou potkává v lese prince, který ovšem nepřizná, kým je. Na zámku se chystá ples a chuděrku Popelku samozřejmě zlá trojka nechá doma. Ještě, že má vílu kmotřičku, která jí vykouzlí kočár i s lokaji, kočím a 4 bílými koňo-myšmi. Na plese se s princem navzájem ujistí o své lásce, ale ouha, už je půlnoc a Popelka musí domů. Na schodech ztratí skleněný střevíček, podle kterého jí nakonec princ i najde. A zase šťastný konec pro boháče (podrobnosti sdělovat nebudu nebo byste se neměli na co těšit, ale je tam nespočet hezkých a milých momentů, vtipné scénky, skvělá atmosféra a prostě to stojí za to).

CINDERELLA

• Dobrodružný / Drama / Rodinný / Romantický / Fantasy
    USA 2015, 114 minut
    Režie: Kenneth Branagh
    Scénář: Chris Weitz
    Hrají: Lily James, Cate Blanchett, Helena-Bonham Carter, Richard Madden, Hayley Atwell, Holliday Grainger, Derek Jacobi, Ben Chaplin a další…
    Hodnocení: 88% (12% strženo za nevýraznost hlavní postavy)

Zajímavosti:
Vílu kmotřičku Bonham – Carterovou v češtině dabuje Libuše Šafránková (naše česká Popelka), mimochodem český dabing je vynikající a to se moc často nestává.
Elku měly původně hrát Emma Watson nebo Margot Robbie.

5 tipů, s kým jít do kina:
Úspěšné a velkolepé filmy má rád každý a pokud chcete mile překvapit přítelkyni, která není příliš nakloněná filmům jako Rychle a zběsile, tak tohle je jasná volba.
Je to už teď dost oblíbený film, pokládaný za nejlepší zpracování Popelky vůbec a je to vidět i na tržbách. (rozpočet 95 mil., výdělek 458 mil.) Takže můžete vzít i prudiče, který pohádky nemá rád a Disneyho pokládá za dětské studio.
Je to tak staromódní, že můžete jít do kina i s babičkou, popř. s vnučkou a nebude to pohoršovat ani jednu.
Je to tak moderní, že můžete vzít i kamaráda a budete se oba bavit.
Můžete vzít i kamarádku, protože uplých kalhot je tam ažaž a u některých je to velmi, velmi vtipné, zvláště při záběrech z profilu.