Warcraft: Režisér přibližuje filmový svět orků a lidí

Diváci budou od Warcraftu jistě očekávat epické bitvy, fantastický fantasy svět a monumentální města - prostě to nejlepší z původních her

Adaptace dnes již legendární videohry Warcraft je s napětím vyhlížena několik let. Režisér snímku Duncan Jones nyní opět trochu poodhalil detaily své očekávané fantasy.

Logo filmového Warcraftu
Logo filmového Warcraftu

Miliony hráčů po celém světě, zaběhnutá značka a filmově velmi vděčné téma. To jsou hlavní přednosti filmového Warcraftu a Jones počítá s tím, že pokud jeho snímek uspěje, máme s největší pravděpodobností očekávat další díly. S tím se tak nějak počítalo, ale zda se na nich bude podílet i tvůrce Zdrojového kódu, není zcela jisté. „Všechno závisí na reakcích publika. Rád bych Warcraft rozvíjel, ale rozhodnutí nezáleží pouze na mě,“ komentuje Jones své budoucí plány.

Co se týče příběhu, tak máme očekávat ne zcela klasický souboj dobra se zlem. Toto rozdělení nebude ve filmu tak jednoznačné, protože každá strana má svoji temnou a světlou stránku. „Warcartf by měl vyprávět o hrdinech na obou stranách barikády. O těch, kteří se snaží předejít konfliktu, ale i o zloduších, kteří jim nedávají na výběr,“ přibližuje režisér a naznačuje, že by tempo filmu mohlo být trochu pomalejší s ohledem na nové fanoušky, kteří nemají s herní předlohou vůbec žádné zkušenosti. Zní to logicky. Pokud chtějí tvůrci vytvořit úspěšnou ságu, měl by její první díl působit trochu až takovým představovacím dojmem. Vzpomeňme na Společenstvo Prstenu, které Jones často zmiňuje jako svoji největší inspiraci.

2010-vendome-pictures-1600x1065
Režisér Duncan Jones je synem slavného umělce Davida Bowieho a filmově dal o sobě vědět především povedenými sci-fi thrillery Moon a Zdrojový kód

A do jakého období bude film přesně zasazen? V tomto ohledu Duncan Jones trochu mlží, ale nakonec potvrzuje to, co jsme všichni tak nějak čekali. Jeho snímek bude pojednávat o úplně prvním setkání mezi orky a lidmi, ale nevylučuje ani pohyb „neprobádaným územím“. Co to znamená v praxi? V roce 2016 čekejme na stříbrném plátně jak staré známé videoherní příběhy, tak rovněž zcela nové, vytvořené speciálně pro film.

Technickou stránku Warcraftu zařizují zvučná a prověřená jména – Bill Westenhoffer (Oscar v technické kategorii za Pí a jeho život), Jeff White (ten se staral o posledního Hulka, toho v Avengers) a Ramin Djawadi (Pacific Rim a Hra o trůny).

Adaptace Warcraftu vtrhne do kin 11. března 2016. Pod režijní taktovkou Duncana Jonese se budou snažit zazářit jména jako Ben Foster, Travis Fimmel, Dominic Cooper, Paula Patton, Toby Kebbell, Robert Kazinsky, Daniel Wu nebo Clancy Brown.