Recenze: Sin City 2: Ženská, pro kterou bych vraždil (2014) – Návrat do města hříchu

Adam Škaloud
Adam Škaloud
MMMMMM....Filmy

Devět let nás nechal Robert Rodriguez spolu s Frankem Millerem čekat na pokračování Sin City. Nutno zmínit, že ani pro jednoho se z filmařského hlediska nejednalo o nijak zvlášť úspěšné období. Nyní se ale vrátili k osvědčené a hodně ceněné látce, jak to dopadlo? Všelijak.

sin-city-a-dame-to-kill-for
Eva Green a Josh Brolin

Sin City 2 je rozděleno do třech hlavní dějových linií. Tyto historky na sebe navazují opravdu jen volně, což celkovému dojmu příliš neprospívá. Jedinými spojovacími články jsou strip bar Kadie´s a postava Marva. V tom prvním dochází k setkání a interakci většiny postav. A Marv? Toho opět skvěle zahrál Mickey Rourke a i tentokrát je divák nadšen pokaždé, když se tento bijec objeví na plátně. Dějové linie se bohužel oproti prvnímu dílu setkávají opravdu jen okrajově, například ta o gamblerovi Johnnym (Joseph Gordon-Levitt) působí opravdu jen jako výplň stopáže.

První příběh sleduje Dwighta (Josh Brolin), který se snaží vzpamatovat ze života ve Starém městě a nepřeje si nic jiného, než začít s čistým štítem. Proti tomu je ovšem Ava, ona žena z titulu filmu. A Eva Green opět předvedla, že sex symbolem není náhodou. Prakticky v žádném záběru neměli s její postavou kostyméři žádný problém, jelikož většinu času stráví ve filmu nahá. A to nelze neocenit. Ava je manipulativní žena, která Dwighta využije pro svůj plán, stejně tak si okolo prstu omotá policejního komisaře, politiky a konec konců i diváky. Tato část je také tou nejlepší, co Sin City 2 nabídne.

Již zmiňovaná linie o zázračném dítěti pokeru Johnnym působí sice poměrně zbytečně, ale stále je divácky zajímavá a nenudí. Joseph Gordon-Levitt ostatně už například ve svém projektu Don Jon dokázal, že roli namyšleného a provokujícího mladíka zvládne skvěle. Zde se ale staví nejmocnějšímu muži ve městě – senátoru Roarkovi. Ten se se nebojí ukázat Johnnymu, kde je jeho místo. Záběry na mrzačení gamblerovy ruky se režiséři rozhodně nebáli ukázat detailně.

jessica-alba-sin-city-a-dame-to-kill-for-movie-wallpaper
Jessica Alba jako striptérka Nancy

Třetím a zároveň nejslabším článkem je historka o striptérce Nancy, kvůli které v prvním dílu prostřeloval hlavy Bruce Willis. Nancy se z jeho smrti stále nevzpamatovala a jediné pro co žije, je pomsta. Jessica Alba ovšem nejen není přesvědčivá, ale jako striptérka (!) vlastně ani žádný striptýz nedělá. Proto je těžké uvěřit, že jí celý bar žere, když po ulicích se prohání mnohem hezčí a spořeji oděné ženy. Navíc Nancy prožívá opilecké stavy tak, že rozmlouvá se stále se objevujícím Brucem Willisem a tyto momenty rozhodně není to, co bychom v akčním filmu chtěli vidět.

Natočit druhý díl až téměř dekádu po tom prvním se ukázalo jako poměrně špatný tah. Jessica Alba už nikoho příliš nezajímá, Michael Clark Duncan musel být nahrazen z důvodu úmrtí, pověst Roberta Rodrigueze utrpěla například pokračováním Machete, Frank Miller si stihl znesvětit vlastní komiks Spirit…. půda pro sequel byla jednoduše připravena zhruba o sedm let dříve. I tak ale Sin City: Ženská, pro kterou bych vraždil dokáže zaujmout. Opět je to díky vizuálnímu stylu, který by dokázal nad padesáti procentní hodnocení vyhoupnout i Kameňák 5. K tomu se navíc Frank Miller může radovat, že po druhém dílu 300 mu na další nabídku kývla Eva Green, její postava a sex-appeal jsou dokonalé.

Pokud jste si oblíbili první díl Sin City, tak už jen díky vizuálu, brutalitě a Evě Green budete uspokojeni. Ovšem diváci měli právo očekávat od tak zvučného tvůrčího dua a s takovým hereckým obsazením o něco lepší zážitek. Přesto v rámci druhých dílů stavím Sin City: Ženská, pro kterou bych vraždil nad podobně laděné 300: Vzestup říše. Tím méně chápu komerční debakl Sin City a úspěch 300.

• Sin City: Ženská, pro kterou se vraždí / Sin City: A Dame to Kill For
  • Akční
  • Stopáž: 103 minut