Recenzia: Nurse 3D (2013)

Nurse 3D (2013)

Už keď sa pred nejakým časom zjavil na webe plagát k filmu Nurse 3D, na ktorom je v podstate nahá Paz de la Huerta obliata krvou, pozornosť hororových fanúšikov bola zaručená. Problémom sa však stalo, že nikto nevedel o čo pôjde meno režiséra je neznáme a celkovo film, ktorý má za názvom 3D pôsobí vždy rozpačito. Nakoniec sa však ukázalo, že tento kúsok  je celkom milým prekvapením a to aj napriek tomu, že pár vecí sa mu dá vytknúť.

Abby (Paz de la Huerta) je presne tá zdravotná sestrička, o ktorej sníva každý pacient. Ak ste v jej rukách viete, že všetko bude v poriadku. Je veľmi milá a prívetivá, splní každé prianie a ešte k tomu je veľmi pekná. Tieto jej vlastnosti majú uplatnenie iba cez pracovnú dobu. V noci sa totiž mení na veľkú zvodkyňu, ktorá trestá neverných manželov trestom smrti. V príchode mladej novej sestričky Danni (Katrina Bowden) vidí potenciál na nové priateľstvo a prípadné zaučenie do „života“

Nurse 3D (2013)
Nurse 3D (2013)

Nurse 3D spĺňa všetky očakávania a prekvapuje iba v minimálnej forme. Celý príbeh je po formálnej stránke z istej časti dráždivý. Režisér nám stále ukazuje zábery vrtiacich zadkov, sprchových scén a americký sexuálny podtón sestričiek zdôrazňuje erotickými scénami z nemocnice. Taktiež hlavná predstaviteľka, Paz de la Huerta, je po väčšinu času nahá, či sporo odená. Tu by som sa zastavil a upozornil na jej herecký výkon. Stelesňuje tu sexuálne manipulatívnu potvoru, ktorú hrá takmer identicky ako postavu Lucy Danziger zo seriálu Boardwalk Empire. Miestami naivka, miestami hlúpučka a všetky repliky hovorí extrémne pomaly, s čudným tónom a cez zuby. Priznávam, že po chvíľke mi to začalo prekážať, našťastie ako som už povedal, je po väčšine času nahá.

Áno, aj takéto scény tam nájdete :D
Áno, aj takéto scény tam nájdete

O hororovej linke sa nedá moc rozprávať. Väčšina filmu je skôr psychologická kriminálka a k nejakému krvavému masakru príde až v záverečnej tretine filmu. Z nej som ale bol dosť sklamaný. Režisér Douglas Aarniokoski sa okrem voyeuristických scén ukázal ako niekto, kto má zmysel pre filmové umenie. Ovláda hru s detailami a taktiež niektoré zábery sa vymykajú rutinérskej škatuľke a pôsobia naozaj pekne, preto ma ten záver tak mrzí. Všetok vizuál, ktorým kŕmi diváka počas celého kúsku, je zrazu preč a slovo dostáva obávané 3D. Všetko lieta do stredu obrazovky, všetko je spomalené, všetko je digitálne a vy len neveriacky krútite hlavou a spytujete sa, prečo sa pozeráte na niečo, čo naozaj nefungovalo ani v pokročilejšej fáze v už slasher sérii Nezvratný osud. Čo z toho, že gore bolo celkom bohaté a hutné, keď je podávané takou prevarenou formou.

Nejaký ten hororový prvok
Nejaký ten hororový prvok

Konečný verdikt:

Nurse 3D nie je v konečnom dôsledku zlým filmom a v dnešnej dobe lacných a béčkových hororových kúskov pôsobí naozaj sviežo. Mierna kriminálna linka, psychologické pozadie a hororový a aj erotický prvok je potešujúci a ako celok to skrátka funguje. Zamrzí však násilné použitie 3D efektu, ktorý sklamáva na plnej čiare a mierne ničí výsledný dojem z filmu, ktorý mal naozaj nádej vyčnievať z davu.

• Nurse 3D (2013)
  • Hororový thriller
  • stopáž: 84 min.