Recenzia: Justice League: War (2014)

Kým čakáme na ďalšie veľko-rozpočtové komiksové dobrodružstvá, štúdio DC Universe Animated Original Movies vypĺňa čakaciu dobu a predstavuje nám svoj ďalší prírastok. Devätnásty film vychádza z reštartu celého DC univerza a teda z univerza The New 52, ktorý započal oceňovaný komiks Flashpoint (predloha predchádzajúcemu filmu Justice League: Flashpoint Paradox). Podľa série Justice League: Origin sa dostávame na samý počiatok toho, ako sa hrdinovia spoja do superhrdinského týmu a ešte k tomu sme svedkami aj nejakého originu superhrdinu. Réžie sa ujal Jay Oliva, ktorý sa zapísal zrejme tými najlepšími filmami, aké toto štúdio vyprodukovalo.

War (2014)
War (2014)

Začiatok filmu nás privádza do Gothamu, kde maskovaný zločinec unáša ľudí. Všetky stopy vedú k tajomnej postave, Batmanovi. Na pomoc mestu prichádza Hal Jordan, známy ako Green Lantern, ktorý za Batmanovej pomoci zisťuje, že únosca je mimozemšťan (Parademon, znalci budú vedieť). Ten na mieste svojich zločinov zanecháva neznámu technológiu a tak sa dvojica rozhodne navštíviť jediného známeho mimozemšťana, ktorý žije v Metropolise (áno, nie je to nik iný ako Superman), aby im pomohol. K podobnej technológii sa dostal aj Flash v Central City, ktorý ju dal preskúmať doktorovi Silasovi Stoneovi. Popritom sme svedkami ako sa má Wonder Woman stretnúť s prezidentom a skvelý hráč amerického futbalu Victor Stone sa zoznamuje s malým chlapcom Billym Batsonom. Nakoniec sa všetci budú musieť spojiť aby bojovali proti celej armáde týchto Parademonov vedených silným Darkseidom.

Aj napriek zdaniu, že film je príbehovo nabúchaný, opak je pravdou. Pár drsných a pár vtipných hlášok, iba jediný origin a potom už len to, čo sľubuje film a teda vojnu. Akcia ide takmer neprestajne, každý z hrdinov likviduje nejakú skupinu mimozemšťanov, no postupom času sa z toho stane rutina, ktorá prestáva baviť. Pár momentov je však nezabudnuteľných, čo z tohto animáku robí vec, pre ktorú sa ju oplatí vidieť. Napovie nám ako asi skončí súboj Batman vs. Superman, ukáže nám hrdinov trošku v odlišnom svetle a dozvieme sa ako vlastne vznikol Cyborg. To sú zhruba všetky svetlé dramaturgické momenty. Potom snáď len poteší trošku drsnejšie likvidovanie nepriateľskej armády. Animácia sa nikam neposunula a vlastne ostáva nevýrazná ako vždy, čo je samozrejme škoda, lebo potenciál by tam bol.

Batman vs. Superman
Batman vs. Superman

Konečný verdikt:

JLW je adrenalínová rúbanica, ktorá po čase omrzí. Svetlým  momentom sú ešte neotesané charaktery (namyslený Superman, sarkastický Batman, nepraktický Green Lantern, detinský Shazam), ktorých dialógy a súboje majú iskrivý náboj. Ak ste zástancom nekonečnej animovanej akcie smelo do toho, ostatní budú mať zrejme zmiešané pocity. Potešujúca je ešte potitulková scéna, čiže aj keď si po tomto kúsku odnášam skôr negatívnejšie dojmy, na pokračovanie sa teším.

P.S. Ak ste fanúšikom DC Universe Animated Original Movies poteší vás informácia, že štúdio ohlásilo ďalšie dva filmy, ktoré prídu v dohľadnej dobe. Son of Batman má už dokonca trailer a dátum vydania, 6. máj 2014. Druhým filmom je Batman: Assault of Arkham, o ktorom sa vie iba toľko, že bude vychádzať z univerza počítačových hier o Batmanovi, Batman: Arkham.

• Justice League: War
  • Akčné animované sci-fi
  • stopáž: 79 min.