Recenzia: Night of the Living Dead: Resurrection (2012)

Keď v roku 1968 vzišiel z nezávislej produkcie kúsok Night of the Living Dead, jeho tvorca George A. Romero zrejme netušil aký kult vytvorí. Z príbehu o zombie, ktoré sa zgrupovali do obrovskej kanibalistickej hordy sa stala zaužívaná premisa pre špecifický subžáner. Práve Romerov debut nasledovalo niekoľko priamych pokračovaní a neskôr aj rôzne remaky, spin-offy, rip-offy a podobne ladené kúsky kolisajúcej kvality. Avšak takú silnú podpásovku, akú si nachystal režisér James Plumb pre zombie fanúšikov, nečakal snáď nikto.

Príbeh tohto filmu je v skutku „originálny“ a dá sa zhrnúť iba niekoľkými slovami. Jedna anglická rodinka sa skrýva pred hrozbou zombie apokalypsy vo svojom dome, pričom si neuvedomuje nebezpečenstvo pochádzajúce z niektorých pokúsaných rodinných príslušníkov.

Night of the Living Dead: Resurrection (2012)

Hneď na úvode si treba uvedomiť, že ide o amatérsky počin so skutočne skromným rozpočtom, ale to nebráni tomu, aby bol film dobrý aspoň po obsahovej stránke. Ako prvé hneď naštve názov filmu, kedy si divák uvedomí, že ide len o bezduché parazitovanie na známej značke. Skromný rozpočet by mal filmára nútiť premýšľať trošku odlišne a tým pádom by mohol film v sebe skrývať istú dávku invencie. Tu sa bohužiaľ nič také nedeje a Plumb sa utápa v neustálom klišé. Keď príde k tomu, aby ukázal nejaké to násilie odvráti kameru prípadne použije strašne podivný strih. To by až tak nebolo na škodu, keby sa na konci nerozhodol púšťať jeden gore záber za druhým, pričom tieto zábery pramenia len z trošku krvavejšieho zafarbenia úst nemŕtvych a klasického vyťahovania čriev z človeka. Tieto zábery sú v podstate už dostupné aj pre neplnoletého diváka na Youtube v rôznych návodoch ako si spríjemniť halloweensku párty.

Plumb sa veľmi okato snaží podsúvať spojitosť medzi svojim filmom a kultovým originálom. Postavy nechá hovoriť už overené hlášky a pri nehereckých výkonoch, pri ktorých je aj ocenenie Zlatou malinou priveľa sa len plieskate po čele a dúfate, že utrpenie už skončí.

Konečný verdikt:

Night of the Living Dead: Resurrection je azda najhorší zombie film akému sa mal možnosť kedy čeliť. Odvahu a chuť dopozerať to, som našiel snáď len v tom, že som si povedal, že je to amatérsky počin a ku koncu môže prekvapiť. Prekvapenie neponúkla žiadna pasáž filmu a koniec, kedy sa ukážu mladiství anglickí hooligans, skôr len naštve ako poteší. Plumbova očividná snaha vyrovnať sa aspoň z časti Romerovmu kúsku ostáva len snahou, ktorá sa nie vždy musí ceniť.

httpv://youtu.be/klgAiPle3-g

• Night of the Living Dead: Resurrection
  • Horor