Recenze: Pár nenormálních aktivit (2013)

Pár nenormálních aktivit / A Haunted House (2013)

Malcolm sa donútil k spoločnému bývaniu so svojou priateľkou Keishou. Po pár podivných aktivitách sa rozhodnú, že svoj dom zaplnia kamerami, ktoré by mali monitorovať ich dom vo dne i v noci. Čo ale netušia je, že duch im neváha trošku zatopiť za každú cenu, posadnúť Keishu a zničiť Malcolmov drahocenný sexuálny život…

Skúsme sa vrátiť do toho krásneho obdobia, kedy sme mali na tomto svete čo do činenia len s paródiami, na ktorých sa naozaj dalo zasmiať a nepotrebovali k tomu všetko, čo v podstate tento žáner pochoval už pri Scary Movie 4. A ten kto mi chce oponovať, nech si spomenie na mrak v podobe zadku. Od tých čias to išlo všetko absolútne dole vodou a nebol rok, čo by sa nepotvrdila jedna vec: paródie sú mŕtve.

Tento rok to nie je žiadna výnimka. Okrem toho, že nám práve v kinách parazituje nový diel Scary Movie s poradovým číslo 5, na ktorý mimochodom nepadne príliš veľa vľúdnych slov tak, ako na jeho predchodcov, Marlon Wayans nám trucuje v kinách s jeho Pár nenormálnymi aktivitami. Keďže sa tvorcovia Scary Movie nemali k tomu, aby ho pozvali do filmu, rozhodol sa oživiť (znovu zabiť) žáner svojím vlastným dielom. A ten obsahuje plno sexu, drog, fekálnych a iných nechutných vtipov a, prepáčte mi mierny rasizmus, je jednoducho černošský.

Ako ste si mohli odvodiť z popisku na začiatku aj z trailerov a šikovného českého prekladu, Pár nenormálních aktivit paroduje najmä film Paranormal Activity (mimo iné aj Devil Inside). Keď som napísal, že je film „černošský“, nemyslel som tým nič rasistické, ale to, že obsahuje klasické prvky tohoto typu paródií a filmov. Teda by vám stačilo, aby ste poznali väčšinu z veľkej rodiny Wayansovcov a viete, čo si o filme máte myslieť. Okrem toho, že film obsahuje neskutočný počet zlých a trápnych vtipov, je skrz naskrz nechutný a blbý. Sex s plyšákom? Obsahuje. Marihuana? Obsahuje. Fekálie? Obsahuje. Teda nájdete tu všetko, čo dokáže uraziť inteligentných ľudí a pobaviť človeka s veľmi malými nárokmi na zábavu.

Pár nenormálních aktivit paroduje Paranormální aktivitu

Snažiť sa vymýšľať rôzne variácie ako nadávať na tento film je zbytočné a banálne a treba tento typ filmov proste len ignorovať. Samotná ich existencia je stále len potvrdením toho, že paródie sú mŕtve.

Záver:

Pár nenormálních aktivit je len jedna zo série veľmi zlých paródii, ktoré sa zakladajú na nechutnostiach a zlom, nepochopiteľnom humore bez zmyslu. Stačí si spomenúť na skvosty ako Disaster Movie, Dance Flick alebo This is Sparta!, a viete s čím máte čo do činenia.

• Pár nenormálních aktivit /A  Haunted House (2013)
  • Komedie / Horor
  • Režie: Michael Tiddes