Recenzia: Officer Down (2013)

Máme tu nový rok a okrem toho mainstreamového prúdu by sme sa mohli pozrieť aj na nejaký kúsok, ktorý nenájdete v žiadnom liste očakávaných filmov alebo podobne. Nová indie kriminálka režiséra Briana A Millera, Officer Down, síce nemá veľkú šancu vydobyť si nejakú závratnú popularitu no za povšimnutie stojí už len pre to, že sa tu stretlo viac známejších hereckých mien.

Potom ako bol detektív Callahan (Stephen Dorff) postrelený sa jeho život zmenil. Prestal piť, drogovať, navštevovať striptízové bary a začal sa venovať svojej rodine. Po dvoch rokoch usporiadaného života sa za Callahanom zastaví istý Rus, ktorý mu pripomenie, že mu v hodine dvanástej zachránil život. Na oplátku ho prosí aby pomstil smrť jeho dcéry. Keď sa Callahan pustí do vyšetrovania na vlastnú päsť, vracia sa na miesta svojej minulosti, ktoré môžu mať pre jeho nový život katastrofálne následky.

Officer Down nie je zrovna dlhým filmom, no rozhodne je zdĺhavým filmom. Celú hodinu v podstate sledujete prerod vyliečeného alkoholika ako sa pod tiahou minulosti vracia do kolotoča, z ktorého raz unikol. To celé je popretkávané nie príliš vydarenými flashbackmi, ktoré majú za úlohu držať diváka v napätí postupným odkrývaním skladačky, no v konečnom výsledku pôsobia nudne. Nedokážete sa skrátka zbaviť dojmu, že pozeráte nejakú rodinnú drámu. Až po hodine sledovania filmu, a hodiniek, príde k nejakému zlomu a činnosti, ktorá robí kriminálku kriminálkou. Našťastie sa na film dobre pozerá a to aj napriek tomu, že sa niekedy zarazíte a pomyslíte si, že sledujete dáky televízny film. Skutočne v tých správnych chvíľach sa vie Miller rozhodnúť, kedy sa kamera nervózne roztrasie a dosť to prospieva výslednému dojmu.

Ako som už v úvode naznačil, stretli sa tu známejší herci, čiže o uveriteľné a dobré výkony nie je núdza. Stephen Dorff svoje súboje s alkoholom zvláda viac ako obstojne a jediný, kto možno vyčnieva z dobrých výkonov je Dominic Purcell. Jeho majiteľovi striptízového baru som neveril a celý čas sa tam len tak bezducho premáva. Okrem výkonu zamrzí aj jeho zjav, obrovské fúzy a dlhšie ulízané vlasy mu fakt nesvedčia.

Konečný verdikt:

Officer Down nie je filmom pre každého a objektívne treba povedať, že väčšinu divákov nebude baviť. Ak sa však dokážete stotožniť s hlavným hrdinom a prežívať prvé dve tretiny filmu jeho strasti, tak záverečný dejový zvrat bude pre vás len obrovskou čerešničkou na torte. Ja sa v tomto prípade radím skôr do tej väčšinovej skupiny a myslím si, že tento kúsok mohol zo seba vytrieskať omnoho viac a nebyť zbytočne zdĺhavý.

• Officer Down (2013)
  • Kriminálna dráma
  • USA