Recenzia: Tai Chi Zero (2012)

Stephen Fung, režisér akčných komédií ako napríklad Návrat draka, či Zúrivosť v krvi, prichádza so svojím novým filmom. Tai Chi Zero spája prvky steam-punku a kung-fu. To všetko podfarbuje humorom a vtipnými hláškami. Už v traileri bolo jasne vidieť, že je sa na čo tešiť. Či je to ale naozaj taká akčná pecka ako tvrdí trailer sa môžete dočítať v našej recenzii.

Trailer a exkluzívny klip

Mladý Yang je už od svojho detstva poznamenaný telesnou deformáciou – podivný výrastok na pravej strane čela. Vďaka nemu je terčom posmechu až do chvíle, kým nezistí, že „Diablov roh“ má v sebe tajomnú silu. Keď sa dozvie, že časté používanie tejto sily ho môže usmrtiť, rozhodne sa vydať do odľahlej dediny Chen, kde sa chce naučiť starodávne umenie Tai Chi. Bohužiaľ v tejto dedine, kde každý je majstrom v tomto bojovom umení, panuje prísny zákaz učiť Tai Chi cudzincov. Aby to nebolo málo, túto dedinu napadne obrovský stroj poháňaný parou.

Tai Chi Zero veľmi oceňujem kreatívne vizuálne prvky. Vždy keď sa objaví nejaká postava (napríklad aj v druhej polovici filmu) je napísané ako sa volá a kto ju hrá, prípadne je aj doplnená čo konkrétny aktér v živote dosiahol. Taktiež aj pri niekoľkých bitkách sú dokreslené čiary, kde bolo zreteľne vidieť, aký pohyb postava vlastne urobila. I pri predstavovaní dediny sa nad budovami objavujú nápisy aby ste vedeli, kde sa čo nachádza. Už keď som pri tých vizuálnych prvkoch, chcem poukázať i na to, že na film sa dobre pozerá. Jednotlivé zábery do seba pekne sedia a častokrát svojou nápaditosťou potešia. Celkový dojem podfarbuje soundtrack, kde sa pri bitkách dočkáte drsnejšieho metalcore-u a pri bežných situáciách a konverzáciách hrá príjemná filmová hudba.

Aj keď sa vďaka týmto prvkom zdá, že ide o pozoruhodný akčný film, opak je pravdou. Hlavným problémom celého kúsku nie je ani tak prílišne jednoduchý  a priamočiary dej ako skôr nedostatok akčných sekvencií. Celej bojovej choreografie je ako šafranu a už keď sa dáka udeje, tak trvá krátko. Pre milovníkov klasickej wuxie nemám dobre správy. Hercom je v ich choreografií pomáhané lanami viac ako je niekedy potrebné. Keď sa na úvode zjavilo, že režisér choreografie je Samo Hung bol som nadšený, ale zhruba po pol hodine mi už došlo, že pastva pre oči sa nekoná.

V tomto počine sa prvýkrát predstavil striebornému plátnu Yuan Xiaochao, ktorý v roku 2008 získal v Pekingu olympijskú medailu kategórií bojových umení. Aj keď sa jedná o neherca svojej úlohy sa zhostil dobre a Fung z neho dokázal vyžmýkať presne to, čo chcel. Okrem neho sa z tých známejších mien vo filme objaví aj svetoznámy Tony Leung Ka Fai a Fungov dvorný herec Daniel Wu.
Konečné hodnotenie: 50%

Osobne bolo pre mňa Tai Chi Zero sklamaním, lebo som mal od neho veľké očakávania, ktoré nedokázal naplniť. Cítil som sa podvedený trailerom. Bojové scény nie sú vôbec prelomové a je ich fakt málo. Ale ako som už povedal, na film sa dobre pozerá a vtipné hlášky, ale aj príjemné odľahčenie, našťastie iba pridávajú na celkovom dojme. Otvorený koniec a trailer na druhú časť v záverečnej titulkovej sekvencii (bude sa volať Tai Chi Hero) skutočne potešili a som zvedavý, či budem opäť oklamaný alebo nie.

• Taiji Zhi Ling Kaishi (2012)
  • Akčná komédia
  • Čína