Recenze: Ladíme! (2012)

Seriál Glee má spoustu fanoušků, ale samozřejmě i odpůrců. Přiznávám, že i já sleduju každý díl… no to už trošku odbočuji, nicméně právě tímto seriálem je Pitch Perfekt trochu ovlivněn a režisér Jason Moore, který mimochodem doposud režíroval pouze seriály (Dawsonův svět, Bratři a sestry) se seriálem Glee víceméně inspiroval a použil ho jako kostru filmu. Co ovšem Glee nemá, je rozpočet 17 milionů dolarů, skvělou Annu Kendrick a další postavy, které ve filmu pěkně ladí.

Hlavní postava Beca je klasický introvert, žije ve vlastním světě se sluchátky na uších a svůj den si krátí tvorbou svých vlastních hudebních mixů. Přijíždí na vysokou školu, o kterou se příliš nezajímá a to samé chce od ostatních studentů na škole, aby se nestarali o ní. Bohužel plány jak se úspěšně vyhýbat kontaktu s ostatními se zhroutí, jakmile je Beca přizvána na konkurz do pěvecké skupiny The Bellas, která byla poražena v národním finále pěveckých sborů chlapeckou skupinou TroubleMakers. Beca se tak dostává do okruhu lidí různých povah a pomalu zjišťuje, že to není až tak špatné.

Jak už jsem zmínil, Jason Moore pracoval na seriálech a do filmu se to promítlo. Nejvíc je to vidět právě na ději, ale ruku na srdce. Jaký extra příběh se dá vytvořit pro hudební romantickou komedii? Moc toho není, takže film je točen podle klasické šablony, která se omílá v každé druhé romantické komedii, nebo seriálu. Originalita filmu spočívá v postavách a jejich jednotlivých různorodostí, se kterou si režisér pohrál. Introvertní Beca, která kašle na pravidla, šéfka sboru Aubrey, která má svoje zásady a přísné pravidla, tichá Lilly, nebo bezstarostná Fat Amy a spoustu dalších. První seznámení těchto postav rozpoutá situaci, kdy se jednotlivé povahy začnou střetávat a často to vyústí k nějaké vtipné hlášce nebo momentu, který od komedie čekáme. Ale u postav a humoru bych se pozastavil.

Vtip a jednotlivé charaktery postav tady jdou ruku v ruce. Ale musí se přibližně třicet minut čekat, než se tyhle dva prvky potkají. Když už k tomu dojde, tak je to moc fajn, film dostává lepší fazónu, ale s přibývajícím sledováním tenhle osvěžující pocit vyprchává a přichází uvědomění, že hlášek nebo vtipných situací je pramálo a ne vždycky to je trefa do vkusu daného jedince (vylučování tělesných tekutin nemusí sednout každému). Postav je opravdu hodně a ze začátku je využita každá z nich, ale i tady stejně jako u zmíněného humoru postavy plynou do ztracena a z původní skupiny se na vrcholu ledovce drží hlavní dvojice (Beca, Jesse) a v závěsu až Fat Amy. Zbytek se stáhne do ústraní, z kterého se občas zase ukážou, aby připomněly, že jsou pořád tady. Kdyby to nebyla hudební komedie, tak by film určitě neobstál jenom kvůli sympatické hlavní postavě a troše vtipu. Naštěstí hudba tady zachraňuje postavy, které pomalu blednou a z šedivého průměru vytváří příjemnou podívanou.

Přesto, že postavy moc neoslní a příběh je podle klasické šablony, tak s čistě hudebního zážitku se jedná o nadprůměr, ať už jste odkojení na seriálu Glee nebo ne. Film se seriálem trochu inspiroval. Ve filmu uslyšíte jak současné hity, tak i staré fláky. Hit jako Florida – Right Round v podání chlapecké skupiny TroubleMakers  (hodně podobní Slavíkům z Glee, ale s lepší choreografií) nebo hodně pěkný remix písničky Just The Way You Are, jsou moc fajn. Hodně fresh je určitě pěvecký battle mezi sbory a ke konci se vytáhne skvělý mush-up písní ( Price Tag-Jessie J, Simple Minds – Don´t You a Give Me Everything – Pitbull).

Závěr

Pitch Perfect je jako jeden prodloužený díl seriálu Glee s větším rozpočtem a spoustou postav, které bohužel nejsou na plno využity. Výsledek tak není ani moc vtipný a z průměru ho dostává skvělá Anna Kendrick a na poslech příjemné přezpívání současných hudebních hitů.

httpv://youtu.be/F03N-ApQdmw

Hodnocení: 60%

• Pitch Perfect/Ladíme! (2012