Recenze: Killer Joe (2011)

Killer Joe, nový film oscarového režiséra Williama Friedkina (Exorcista), je opäť jeden z tých rozporuplných filmov, ktoré sú tu raz za čas, nikto si ich moc nevšíma, ale majú v sebe veľké prekvapenie. Väčšinou je to v dobrom zmysle slova, napríklad dobrý príbeh, skryté herecké talenty. A niekedy je to v tom horšom slova zmysle, teda že obsahujú niečo pohoršujúce, niečo, na čo dlho nezabudnete. Killer Joe má niečo s oboch, ale viacej z toho druhého prípadu.

Príbeh začína zdanlivo jednoducho a klasiky, mladý muž, ktorý je v problémoch, lebo dlží peniaze, šialený plán ako peniaze dostať a zaujímavý twist. Chris (Emile Hirsch) presvedčí svojho otca, že najať si nájomného vraha na jeho ženu a Chrisovu matku, je dobrý nápad, pretože má na svoju smrť pojistku, ktorá je napísaná na meno Crisovej sestry Dottie (Jun Temple). Keď si najmú miestneho detektíva, ktorý je zároveň aj nájomným vrahom, Joea Coopera (Matthew McConaughey), majú problém so zaplatením predom a tak miesto toho založia Dottie. Joe sa im naplno vtrie do života, po čom budú nasledovať udalosti dohnané až do extrémov, pretože Joe nieje celkom psychicky v poriadku.

Tento zamotaný príbeh pochádza z Brodwaya, kde sa ako divadelná hra hral až deväť mesiacov. Celý film je skutočne jedno veľké prekvapenie, jak v tom dobrom, tak aj v tom zlom zmysle slova. Herecké obsadenie na čele s McConaugheyom je fenomenálne. Hirsch kvalitne stvárňuje nezodpovedného smoliara, ktorý sa však chce postarať o sestru, Temple je taktiež skvelá v role chorej dievčiny, ktorá je obetovaná pre potreby brata. Vrchol všetkého je rola McConaugheya, aka Zabijáka Joea, ktorý vás dostane síce hneď ako ho uvidíte, no na konci ho budete nenávidieť. Tu sa dostávam k tomu horšiemu významu slova prekvapenie. Film má vo všetkých zemiach sveta tú najprísnejšiu prístupnosť, u nás by to pravdepodobne bola +18. Film vás pobúri, hlavne v poslednej skvelo napínavej polhodine, ktorá u vás navždy zmení pohľad na kuracie stehienka :D. Nekompromisne sa tu kope do tváre, lámu nosy a drtia lebky s konzervami, pričom by to ani nebol problém, keby ste to čakali. Lenže tieto scény na vás vyskočia z nenazdajky a vyľakajú vás viacej ako akýkoľvek horor, pretože sú detailne natočené a skvelo zahrané.

Záver:

Prekvapivo zaujímavý film, ktorý by u nás v kinách moc neprešiel. Klasická zápletka s vraždou mi pripomenula klasiku Nula od Nuly pojde, ktorá bola však oveľa zábavnejšia a čiernejšia. Tu sa vsádza viacej na herecké výkony a skvele napísané postavy, tak ako to určite fungovalo aj na divadelných doskách, kam by som určite zavítal, keby v našej krajine mala hra Killer Joe kvalitnú adaptáciu. A nakoniec podotýkam, že je to len pre veľmi silné povahy.

70%

• Killer Joe (2011)
  • Krimi / Thriller / Drama / Komedie