Recenzia: Margin Call (2011)

Nevyznáte sa v číslach, nezaujíma vás ekonomika, burza a vôbec netušíte čo sa deje na Wall Street?  To nevadí! Aj keď ste absolútny neznalec v oblasti obchodovania na burze, tak nový a premiérový snímok režiséra J.C. Chandora Margin Call by Vás mohol zaujať. Prečo? Z dvoch jednoduchých hľadísk. Jednak film disponuje silným hereckým obsadením na čele s Kevinom Spaceym, Paulom Bettanym či Jeremim Ironsom a za druhé, samotný režisér ukázal svoj potenciál a príbeh, ktorý mohol diváka aj unudiť k smrti, celkom slušne zachytil a natočil.

Príbeh začína v jedno obyčajné ráno na Wall Street. Ako sa však neskôr ukázalo, práve v tento deň sa zmenila tvár ekonomiky na celom svete tak, ako ju poznáme dnes. Áno, presne tak. Ide o ráno, keď sa schyľovalo k finančnej kríze, ktorá pretrváva dodnes. Sledujeme 24 hodín zo života ôsmich finančníkov, ktorí prídu nato, že práve ich firma bude stáť zatým, že padne ekonomika. A následky na seba nenechajú dlho čakať. Hlavný predstavitelia firmy musia rýchlo konať a vyťažiť z toho čo sa dá, charakter musí ísť stranou, peniaze sú peniaze. Chandor pekne vykreslil charaktery jednotlivých postáv. Od mladých a ambicióznych úch, cez ešte stále poctivého šéfa až po nenásytné veľké ryby. A najlepšie na tom je, že tomuto snímku pochopia aj obyčajný smrteľníci, pretože scenár je napísaný jednoducho a zrozumiteľne. K tomu môžme neustále sledovať úchvatne zábery periférie New Yorku a vychutnávať si vydarenú kameru.

Či už inklinujete k ekonomike alebo nie, Chandor nám trošku priblížil vznik finančnej krízy a zadelil KO direkt Stonovej Wall Street 2. Herecké obsadenie určite nesklame, ba naopak a Margin Call je film, ktorý síce nedisponuje veľkou medializáciou, no určite si nájde svojich fanúšikov.

Hodnotenie: 75%