Recenze: The Art of Flight (2011)

Především mezi komunitou nadšenců do snowboardingu dlouho a napjatě očekávaný film je tu. A stojí za pozornost i v případě, že jimi nejste. Režisér Curt Morgan se po úspěšném dokumentárním filmu „That’s it, that’s all“ z roku 2007 vrací a servíruje další nášup.

A vedle samotného umění špiček tohoto sportu nabízí audiovizuálně nejnadupanější dokumentární snímek, jaký kdy Vaše oči s velikou pravděpodobností spatřily. Jakoby nestačily samotné nádherné záběry na monumentální pohoří USA, Kanady nebo Chile, Curt Morgan nám spolu s nimi přikládá nálož skutečně obrovského množství slow-motion záběrů, a to takových, že by se z nich snad i Zack Snyder posadil na zadek.

Nečekejte že se o samotném sportu mnoho dozvíte. Aktéři občas prohodí pár vět o nástrahách, které je na konkrétním místě čekají, občas zlehka zafilozofují, ale většinu stopáže prostě neskutečně cool způsobem dělají to, co umí a co je baví. Tedy sjíždějí nikoliv obyčejné kopce, ale horské štíty. Často při tom balancují na hraně života a smrti, a že při tom čas od času dojde k nějakému tomu úrazu asi překvapí málokoho. Jinak se v podstatě jedná o takovou obrazově i hudebně vyšperkovanou reklamu na tento sport. Doporučuji tedy především v případě, že hledáte snímek, u kterého se můžete v první řadě kochat, případně při tom lehce zvednout hladinu adrenalinu. Potom je „The Art of Flight“ tou nejlepší možnou volbou. Jedinou závažnější slabinou kterou vytýkám, je vzhledem k velmi malé informační hodnotě, snad až přílišná délka. Fanoušci a provozovatelé tohoto sportu nechť si k hodnocení samozřejmě jeden až dva body přičtou :).

The Art of flight (2011)
Sportovní/Hudební/Dokumentární
USA, 80 min.