Recenze: Batman Year one (2011)

Město, ve kterém vládne zločin, drogy, ale především korupce a je jen pouze hrstka lidí, která se zkouší tomuto systému vzepřít. Jediná šance Gothamu na změnu je nový hrdina, hrdina nahánějící všem zločincům strach… Batman! Bruce Wayne a James Gordon. Dva muži, kteří věří, že Gotham se dá zlepšit, ale každý z nich používá jiné prostředky. Nenadchne, ale taky neurazí.

S poctivostí nejdále dojdeš
Poctivý policista James Gordon přijíždí do Gothamu vstříc novému policejnímu oddělení, tuší, že to nebude nic lehkého a pokládá si otázky, jestli na to vůbec má. Ale i přes tyto pochybnosti z něj čiší odhodlání za každou cenu snížit kriminalitu, aby taky ne, dítě na cestě a zkorumpované oddělení je dost dobrý důvod k tomu, aby svou práci dělal pořádně a to taky dělá. Víc než celý Batman mi byl ve filmu víc sympatický právě Gordon a to z několika důvodů. Gordon měl zkrátka ve filmu daleko více prostoru pro svůj příběh i akční scény, kterých bylo rozhodně víc, než u Batmana a hlavně měly větší říz a působily celkově líp, než ty Batmanovské, navíc jeho myšlenky měly větší hloubku a jeho skvělý vzhled hodného dědečka s brýlemi, který nakopává zločincům zadky (a že to umí) mě prostě dostal víc.

Bohatý s jasným cílem
Po dvanácti letech se Bruce Wayne vrací do Gothamu a je mu jasné, že Gotham nebude zrovna město z pohádky. Bruce je ve dne arogantní boháč a v noci se snaží potírat zločin jak jen to jde. Musím říct, že právě od filmu z Batmanem jsem čekal více prostoru právě pro tuto postavu, čehož jsme se bohužel nedočkal , ale zas tolik mě to nemrzelo především proto, že i když scén, kde figuruje Batman je celkem málo i tak jsem si celkem užil pohled na začátečníka, který občas solidně dostává na kasu a nic moc se mu nedaří a fakt, že pro všechny policisty je považován jako zločinec. Tím se dostávám k akčním scénám, které mě zklamali asi nejvíc.Většina akčních scén krátká není ani svižná, ale naštěstí nenudí. Jedinou výjimkou je skvělá scéna Batmana v rozbořeném domě proti partě ozbrojených policistů, kdy si na pomoc zavolá své malé okřídlené kamarády a skvělou honičku ke konci filmu.

Animace, dabing a hudba
Právě tyto konkrétní věci drží celý film nad hladinou nižší průměrnosti. Především na animaci jsem byl hodně zvědavý a ta mě na pohled hodně potěšila a celý film jsem se nemohl zbavit pocitu, že sleduju animaci viděnou v mnoha japonských anime, ale kromě automobilových honiček neměla animace slabé místo a především při bojových scénách filmu velmi slušela a pěkně se na ní koukalo.

Na dabing nemám skoro co dodat, protože Bryan Cranston (mohli jsme ho vidět ve filmu Drive) jako komisař Gordon mluví za vše a dokonce i Ben McKenzie  jako Batman/Bruce Wayne zní skvěle.

Hudba přesně jako u ostatních DC animáků je skvělá a zrovna v tomto filmu zaplňuje slabší chvíle ve filmu a v těch lepších vytváří ještě lepší atmosféru.

Závěr
Batman: Year One není tak skvělý, jako předešlý film Batman Under the Red Hood, ale také se nemusí za nic stydět. Je ale nutno říct, že křídla tohoto netopýra drží ve vzduchu pouze skvělý komisař Gordon. Dabing, skvělá hudba, pár dobrých scén a bez těchto aspektů by si moc nezalítal, ale pokud jste velkým fanouškem temného rytíře a těšíte se na zakončení Nolanovi trilogie, tak jako já, podíváte se na tento video film s radostí.

Hodnocení: 6/10