Recenzia: Trespass (2011)

Joel Schumacher prichádza s filmom, ktorý nám hovorí, ako sa vzoprieť zlodejom a hrať s nimi psycho hru. Takýchto drám tu už bolo neúrekom, sú ďalšie potrebné?

Príbeh: Kyle Miller je úspešný biznismen, ktorý je neustále na telefóne a nevenuje sa rodine. Príde domov, kde ho čaká žena s večerov, on neprejaví záujem, pretože má robotu. Ich dcéra Avery by rada išla na párty, no rodičia jej to nedovolia a tak utečie. Ani jeden z tejto pomaly rozbitej rodiny netuší, že zažijú najhoršiu noc v živote. Keď im niekto zazvoní na zvonček, predstaví sa ako polícia. Kyle im naivne otvorí a hra sa môže začať. Je to  jednoduché: títo štyria zlodeji ich majú preklepnutých a vedia že sú bohatý. Tak ich chcú jednoducho okradnúť. A teraz si poviete že čo sa tam môže 90 minút odohrávať. No, toľko dejových zvratov ste nevideli ani v Telefónnej búdke.

Nebudem ďalej prezrádzať dej. Z traileru máte pocit že ste videli celý film, ale nie je to tak. Hlavná myšlienka filmu, storybuilding aj herci sú v poriadku. Chyba je na niektorých miestach vo scenári a hlavne je chyba v tom, že Schumacher stavil na niečo, čo tu bolo veľa krát. Film je však veľmi efektne natočený, vždy keď si poviete, že sa už nestane nič, tak sa niečo stane. Pri konci film stráca tempo, no nenaštve to. Nicolas Cage hrá opäť skvelo (vždy bola chyba len v rolách, ktoré si vybral) a vrámci tohto roku je to jeho najlepšia voľba. Film by bol veľmi populárny pred 20. rokmi, teraz je to skorej len pripomienka na “staré dobré thrillery“. Keď si chcete oddýchnuť, ale nechcete aby vás film uspal, toto B-čko je dobrá voľba.

5/10

Trailer:
[jwplayer config=“Nafilmu.cz“ mediaid=“874″]