Recenze: Tintinova Dobrodružství

LukeS
Student TULky, horolezec a mám rád hlavně sci-fi filmy a hrané adaptace komiksů. Nejoblíbenější filmy: Star Wars, Indiana Jones, Jurský Park, Pán Prstenů, filmy od Marvela počínaje Incredilble Hulkem.

Steven Spielberg se vrací! Ale s animovaným filmem? Můžeme od režiséra takových filmů, jako Čelisti, Blízká Setkání Třetího Druhu, Jurský Park a mnoha jiných kvalitních a komerčně úspěšných filmů čekat kvalitní animovaný film? To se dozvíte v následujícím článku.

Do kina jsem šel s obrovským očekáváním. V režisérském křesle již zmiňovaný Spielberg, hudbu zkomponoval John Williams, jeden z nejlepších filmových skladatelů.

Nejedná se o typický animovaný film. Je natočený technologií Motion Capture, takže pohyby postav jsou přirozenější. Touto technologií se točil i Avatar.

Čekal jsem film se zajímavou zápletkou, prostředím a hlavně postavami. Všechna tato očekávání se mi splnila a dostal jsem i něco víc. Zápletka je velice kvalitní, člověk se při ději nenudí, nejsou zde zdlouhavé dialogové scény a příběh, lidově řečeno, svižně utíká. Během Tintinovi výpravy procestujeme svět, projedeme se lodí, proletíme se letadlem. Ve filmu je plno dynamických a místy téměř akčních scén, které by člověk v animovaném filmu nečekal. Hlavní padouch, Ivan Ivanovič Sacharin, není klasický padouch, kterému jde jen o poklad, ale jde mu především o pomstu kapitánu Haddockovi.

Z kina jsem odcházel nadšený, film byl dynamický a krásně ubíhal. Většina postav byla naprosto snesitelná, až na dva nešikovné detektivy,  kteří mi až moc připomínali Pata a Mata, ale není to Pat a Mat (Pat a Mat  je super). Film mě překvapil především tím, že po jeho zhlédnutí mi  došlo, že vlastně ani není moc pro malé děti. Věkovou hranici bych  nastavil tak na 12+. Soundtrack je samozřejmě naprosto bezchybný, co jiného také čekat od Johna Williamse.

Rozhodně doporučuji zajít si na film do kina. Viděl jsem 3D verzi a klidně bych radši 2D verzi v originálním znění s titulky, ale dabing je velice podařený v porovnání s jinými filmy.  Závěrem bych chtěl poděkovat Spielbergovi za podařenou opravu čtvrtého Indyho, který nebyl špatný ale neodpovídal standardu starých Jonesů, a doufám, že pokračování od Petera Jacksona bude stejně vydařené.

Délka: 107 min

Hodnocení: 8/10