Recenzia: Carnage / Bůh masakru (2011)

11. január, 14:30. Jeden chalan udrie spolužiaka palicou, pričom mu vyrazí dva predné zuby. Rodičia útočníka (Kate Winslet, Christoph Waltz) navštívia rodičov zraneného (Jodie Foster, John C. Reilly), aby sa dohodli na rozumnom vyriešení tejto situácie medzi nimi. V interiéroch jediného bytu sa tak môže začať odohrávať dej komédie v réžii Romana Polanskiho, Carnage ( Boh Masakru). Pre lepšiu predstavu odporúčam trailer.

[jwplayer config=“Nafilmu.cz“ mediaid=“3349″]

Celý film stojí len na hercoch a scenári. Ak by sa niečo z toho nepodarilo, film by išiel do smetí. Scenár má podklad v divadelnej hre (vo filme je stále cítiť, že sa viac hodí na javisko ako do filmu), takže dialógy stačilo poupravovať. A veru sa to podarilo. Svoju úlohu si scenár splnil poctivo, udržiava divákovu pozornosť výbornými dialógmi a tie posúvajú dej stále ďalej, bez stagnácie. Od začiatku, cez nákyp, škrečka až po alkohol a vyzváňanie mobilu. Film pri svojej primeranej dĺžke a tempu rýchlo utečie.

Výber hercov, z ktorých každý má u seba už oskarovú sošku, sa vcelku vydaril. U mňa jednoznačne najviac vyčnieva nad ostatnými Waltz, ktorý každú repliku podáva s gráciou a s charizmou sebe vlastnou. Jeho smiech a predovšetkým ,,Excuse me“ ma zakaždým dostali. V tesnom závese za ním je Reilly (jeho debata s Waltzom o splachovacích zariadeniach je niečo neskutočné). Ženská časť obsadenia si vyslúžila po nominácii na Zlatý glóbus i keď mňa práve ich výkon vôbec neohromil, naopak bol som z nich sklamaný.

Carnage je príjemná konverzačná komédia, ktorá baví od začiatku do konca. Tento film je dôkazom, že herecké výkony, chytré dialógy, jeden byt a Roman Polanski dokážu vytvoriť výborne vygradovanú komédiu, pri ktorej nebudete mať stále výbuchy smiechu, ale celý film prepozeráte s úsmevom na tvári. 8/10