Hodnocení jen 9 %. Nová komedie Evy Toulové znovu zabolí

Zdroj: Bontonfilm

Eva Toulová je zřejmě nejvytrvalejší (a nejobdivuhodnější) českou filmařkou současnosti. Za poslední dva roky natočila čtyři celovečerní filmy a všechny patří k nejhůře hodnoceným titulům, přesto ve své práci dál pokračuje. Její nejnovější počin, Deník shopaholičky, měl premiéru tento čtvrtek a už dostává naloženo v prvních recenzích.

Hlavní hrdinkou Deníku shopaholičky je čtyřicátnice Klára, která je závislá na nakupování a nejvíc ji baví výprodeje a slevové akce. Jenže zatímco lítá po obchodech, zjistí, že si její manžel našel mladší partnerku – a Klára najednou zůstane sama a bez peněz, na které byla zvyklá. Musí si tedy najít práci, znovu se postavit na vlastní nohy a nějak přežít období, kdy už si nemůže všechno „spravit“ dalším nákupem. Do toho jí mladší sestra nabídne sázku: Klára má dokázat, zda zvládne vyžít se stokorunou na den.

Čtěte také: Craig rozplétá nevyřešitelnou vraždu v kostele. Na Netflix dorazila nejočekávanější detektivka roku

V recenzi iRozhlasu se můžete dočíst, že Deník shopaholičky působí jako film plný absurdních nesouladů a dějových „skoků“, kvůli kterým se občas ztrácí logika situací i to, kde přesně se děj odehrává a jak na sebe jednotlivé scény navazují. Snímek se přitom snaží otevírat vážnější témata – rozvody, stárnutí, faleš a přetvářku i nepříjemná rande – jenže paradoxně skoro nic podstatného neříká o samotné „závislosti na nakupování“, která je v názvu i v základní zápletce.

Zdroj: Bontonfilm

„Jak bývá u počinů Evy Toulové obvyklé, i Deník shopaholičky je především jeden velký chaos, kde technickou nedokonalost doplňuje nesouvislý scénář,“ píše v recenzi na Kinoboxu Filip Šula. „Tvůrcům se nepodařilo rozvést několik motivů naráz tak, aby film působil jako celek, a prakticky selhává v samotných základech jak vyprávění, tak natáčení jako takového. Prakticky jediná věc, která snímek činí soudržným, je nesoudržnost všech jeho složek.“

Zdroj: Bontonfilm

Server Deník píše, že Deník shopaholičky je hlavně přehlídka protivného product placementu a mizerného filmového řemesla. Vedle okatě nacpaných značek prý film nabízí zoufale inscenované rodinné etudy, výstupy u obchodních pokladen a zbytečné záběry bez pointy, a k tomu dialogy, ze kterých „se ježí chlupy po těle“.

Zdroj: Bontonfilm

Deník shopaholičky měl premiéru v kinech 11. září a z pochopitelných důvodů se předem nekonala novinářská projekce (Bontonfilm ho ani neprezentuje mezi svými tituly). V tuhle chvíli má na ČSFD 48 hodnocení a drží se na průměru kolem 9 %, což je na úrovni všech předešlých filmů Evy Toulové – za jedenáct let jich na plátna kin poslala sedm, včetně Castingu na lásku nebo Superženy a letos v létě Krtkova světa. Na kontě má také seriál Čechovi, který režírovala společně s Tomášem Magnuskem.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno