Dystopické sci-fi za 120 milionů dolarů zaplatil z vlastní kapsy. Režisér Kmotra představuje Megalopolis

Zdroj: Francis Ford Coppola

Pětačtyřicet let po své poslední Zlaté palmě za film Apokalypsa se americký režisér Francis Ford Coppola vrací na filmový festival v Cannes se svým novým filmem v hlavní soutěži. Je jím Megalopolis, jehož oficiální upoutávku zveřejnil Coppola na svém vlastním Youtube kanále.

Snímek, který Coppola začal psát v roce 1983, stál údajně 120 milionů dolarů a částečně byl financován prodejem významné části jeho vinařského impéria. Film, který trvá dvě hodiny a patnáct minut, sleduje obnovu metropole po jejím zničení, při níž se střetávají dvě konkurenční vize – jedna od idealistického architekta Cesara (Adam Driver), druhá od pragmatického starosty Franka Cicera (Giancarlo Esposito). Hojně se objevují odkazy na starověký Řím – včetně césarovských účesů mužů.

Čtěte také: Vetřelci z vesmíru útočí na New York. Trailer nového Tichého místa slibuje strhující podívanou

Megalopolis se v mysli Francise Forda Coppoly rodil téměř polovinu jeho života a nyní je konečně připraven ukázat ho světu. Pětaosmdesátiletý režisér filmů Kmotr, Apokalypsa a Dracula konečně dokončil svůj filmový opus, a to za cenu značných osobních ztrát. Snímek bude debutovat tento měsíc na filmovém festivalu v Cannes a režisér doufá, že přiláká zájem distributorů z celého světa.

Podle oficiální synopse je Megalopolis římská epická pohádka zasazená do imaginární moderní Ameriky. Město Nový Řím se musí změnit, což vyvolá konflikt mezi Cesarem Catilinou (Adam Driver), geniálním umělcem, který se snaží o skok do utopické, idealistické budoucnosti, a jeho oponentem, starostou Franklynem Cicerem (Giancarlo Esposito), který zůstává oddaný regresivnímu statu quo, udržujícímu chamtivost, zvláštní zájmy a stranickou válku. Mezi nimi se ocitá Julia Cicero (Nathalie Emmanuel), starostova dcera, jejíž láska k Cesarovi rozdělila její loajalitu a donutila ji zjistit, co si podle ní lidstvo skutečně zaslouží.

Film o osobních, politických a romantických střetech, které se objevují během boje o vybudování americké utopie, byl částečně formován literaturou H. G. Wellse, dějinami starověkého Říma a ničivými útoky z 11. září. „K tomu jsem přidal všechno, co jsem kdy četl nebo o čem jsem se učil,“ řekl už dříve Coppola.

Zdroj: Francis Ford Coppola