Do kin mezi svátky vstoupí nový francouzský film Utop se, nebo plav. Komedií o snech, které se mohou splnit, přestože se v ně ani neodvažujeme doufat, letos poprvé rozesmál i dojal režisér Gilles Lellouche publikum v Cannes.

Utop se, nebo plav zaujal i organizátory významných českých festivalů. Tento rok film zakončoval 53. Mezinárodní filmový festival v Karlových Varech a minulý měsíc zahajoval 21. ročník Festivalu francouzského filmu.

Ve své domovině, Francii, snímek po prvním týdnu v kinech obsadil suverénně nejvyšší příčku žebříčku návštěvnosti. “S výdělkem doposud téměř 30 milionů eur v devíti krajinách, kde byl film zatím uveden, se zařadil mezi největší kinohity tohoto roku a zároveň se stal nejvýnosnějším filmem v historii pro společnost Studio Canal. V současné chvíli je třetím největším francouzským filmem roku 2018,“ uvádí distribuční společnost Bohemia Motion Pictures.

Příběh skupiny čtyřicátníků bojujících s krizí středního věku pomocí synchronizovaného plavání si absolutně získal francouzské publikum. Muži musí bojovat se skepsí, posměšky okolí a náročným výcvikem pod vedením bývalé šampiónky této disciplíny. Výzva se však pro ně stane nečekaným dobrodružstvím, během kterého získají zpět své sebevědomí a naučí se mnoho o sobě samých, ale i jeden o druhém.

Režisér a scenárista Gilles Lellouche dal ve svém filmu dohromady unikátní skupinu hrdinů s autentickými charaktery i životními příběhy. “Strávil jsem skoro rok důkladným vytvářením jakéhosi popisu a trajektorie všech postav. Chtěl jsem, aby měly svůj vlastní život a životní zkušenosti,” prozradil tvůrce. Do hlavních rolí se mu podařilo obsadit několik francouzských hereckých velikánů. Mathieu Amalric je známý z filmů Skafandr a motýl, James Bond: Quantum of Solace či Grandhotel Budapešť. Guillaume Canet je jednou z největších domácích hvězd, v našich kinech ho diváci mohli vidět například v poslední adaptaci románu Knoflíková válka. Benoit Poelvoorde zazářil v desítkách filmů, z posledních například v komedii Rodina na pronájem či Zbrusu Nový zákon.

V tomto filmu museli herci nechat pověstný francouzský šarm i eleganci “v šatně”. Režisér chtěl filmem oslavit těla a tvary, které dnes nejsou v módě. “Chtěl jsem poukázat na muže ve věku 40 až 50 let, kteří nejsou atleti, ale přitom akceptují svá těla, pupky, chlupy či poškozená kolena,” ozřejmil s úsměvem.

Loading...
Snažím se udržovat krok se současnou filmovou tvorbou. Ročně se účastním několika filmových festivalů, přičemž si nejvíc lebedím v indie rovině. Upřednostňuji subjektivní přístup k filmům a reflektuji film i v kontextu dění.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here