Víkendové tržby: Rozhádaní superhrdinové dominují v Americe i ve zbytku světa

Přečtěte si

12 dokumentů o pandemii Covidu-19

Pokud vám všudypřítomný koronavirus ještě neleze krkem, můžete se o něm dozvědět i něco víc. Třeba to, co se...

V jakém pořadí sledovat Marvel filmy

Filmy od Marvelu (přesněji z Marvel Cinematic Universe) lze sledovat podle roku jejich uvedení nebo chronologicky podle toho, v...

Recenze: Chicagský tribunál – Prvotřídní soudní drama

Režisér a scénárista Aaron Sorkin, který v minulosti zanechal svůj výrazný tvůrčí rukopis na takových filmových dílech, jako byla...

Autor

Martin Steinbach
Filmový maniak, vyučený historik a milovník hudby.

Občanská válka se nezastavitelně blíží k hranici jedné miliardy dolarů. Kniha džunglí odolala novinkám.

  1. místo – Captain America: Občanská válka: 72,563 milionů, 2. týden v žebříčku
  2. místo – Kniha džunglí: 17,764 milionů, 5. týden v žebříčku
  3. místo – Hra peněz: 15 milionů, novinka
  4. místo – The Darkness: 5,180 milionů, novinka
  5. místo – Svátek matek: 3,259 milionů, 3. týden v žebříčku
  6. místo – Zootropolis: Město zvířat: 2,816 milionů, 11. týden v žebříčku
  7. místo – Lovec: Zimní válka: 2,580 milionů, 4. týden v žebříčku
  8. místo – Keanu: 1,9 milionů, 3. týden v žebříčku
  9. místo – Barbershop: The Next Cut: 1,675 milionů, 5. týden v žebříčku
  10. místo – The Boss: 1,180 milionů, 6. týden v žebříčku

A pokračujeme v krasojízdě. Druhý týden žebříček výdělků z amerických kin znovu opanovala nejnovější marvelovka – Captain America: Občanská válka. Pokles tržeb o standardních 59-60 % (prakticky totožný úpadek jako u druhých Avengers nebo u třetího Iron Mana) znamená 72,5 milionů dolarů, přičemž díky součtu chechtáků ze zbytku světa se první Avenger pohybuje kolem částky 940 milionů dolarů.

civil-war-steve-bucky

Parádní výkon, který samozřejmě znamená střídání stráží na pozici nejvýdělečnějšího filmu roku 2016 – Zootropolis má sice náskok ještě nějakých 30 milionů, ale to se v nejbližších dnech změní. Marvel tedy válcuje konkurenci na všech frontách a i díky silnému asijskému trhu (především v Číně a v Jižní Koreji) se nemusí obávat o budoucnost své značky. Lidé prostě superhrdiny žerou a pochybuji, že se to v následujících letech nějak zásadně změní.

Nadmíru sympatické jsou výsledky Knihy džunglí. Tato digitální pohádka zažila dokonce vůbec nejnižší (27 %!) propad výdělků od svého startu v polovině dubna, takže těch výsledných 17,7 mega bohatě stačilo na uhájení stříbrné pozice před dotírajícími nováčky.

Těmi byly pro tento týden ambiciózní drama z Wall Street s názvem Hra peněz (15 milionů) a duchařina The Darkness (5 milionů). Prvně jmenovaný snímek lákal především na solidní obsazení v čele s Georgem Clooneym pod režijní taktovkou Jodie Foster. Výdělky jistě mohly být vyšší, ale vzhledem k nemasným neslaným ohlasům (55 % kladných recenzí na Rottenech, no fuj) byly zvěsti o našlápnuté oscarovce hodně mimo mísu. The Darkness zase nestál moc peněz na to, aby mohl být ten pětimilionový otvírák brán nějak zvlášť negativně. Zde si přijdou na své hlavně fanoušci žánru, ale hodnocení jdou v tomto případě ještě níže než u výše zmíněné Hry peněz. Osobně tipuji dva, maximálně tři víkendy v top 10.

The.Darkness

Zájem přestává být také o Jennifer Aniston a její Den matek. Tomuto snímku byly ještě přidávány projekce po celých Spojených státech, ale paradoxně se na něj chodilo mnohem méně než minulý týden.

Šesté místo patří stejně jako minule animované stálici Zootropolis: Město zvířat, za kterou spadla dvojka Lovce s Chrisem Hemsworthem. Má vůbec cenu ještě zmiňovat, že se jedná o jeden z největších kasovních propadáků letošního roku?

Poslední tři fleky obsadily komedie zaměřené výhradně na americké diváky – Keanu, trojka Barbershopu a The Boss. Podíl z kinosálů mimo USA je u všech tří jmenovaných opravdu zanedbatelný.

Za týden startuje v amerických kinech silná trojice a to pokračování komediálních Sousedů, buddy movie Správní chlapi a adaptace mobilní hry Agry Birds.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

VOD

Čtěte také