Recenze: Hardcore Henry (2016) – Videohra naživo

FPS. Pokud spojení těchto tří písmen dobře znáte (First- person shooter), budete při sledování Hardcore Henryho slintat blahem. Ten je totiž celý natočený z pohledu první osoby a dává vzpomenout na hráčům staré dobré střílečky jako jsou Counter Strike, Call of Duty nebo Battlefield.

Hardcore-Henry-3

O čem to vlastně celé je? Hlavním hrdinou tohoto akčního nářezu je Henry, který se zrovna probudí v neznámé laboratoři z dlouhého spánku. Po probuzení zjistí, že: a)přišel o jednu ruku a jednu nohu b) v místnosti není sám, za jeho probuzení byla zodpovědná atraktivní blondýna, co mu tvrdí, že je jeho manželka. Ta Henrymu nasadí syntetickou ruku a nohu a začne ho uvádět do děje, jelikož ztratil kromě řeči i paměť. Nicméně vzpomínková cesta je záhy násilně utnutá, jelikož do laboratoře vtrhne se svými posluhovači neznámý muž disponující telekinetickými schopnostmi. Po snaze dostat se do bezpečí Henry o manželku přichází,ta je totiž unesená. Kyborg, jehož oči se na několik minut stanou jediným prostředkem k vnímání děje na plátně, se musí vydat na strastiplnou cestu k záchraně své milované ženy.

Hardcore-Henry

Film byl natočený v Rusku a jeho zdárnému dokončení pomohli sami fanoušci, kteří realizaci projektu částečně zafinancovali. Otec celé podívané, Ilja Našuller, nejdříve natočil hudební videoklip Bad Motherfucker moskevské kapely Bitting Ellbows. Tento klip díky svému stylu(je celý natáčený z pohledu první osoby) slavil úspěch a svého tvůrce podnítil k tomu, aby natočil tentokráte celovečerní snímek.

stažený soubor

Hardcore Henry byl pěkně levnou záležitostí, jeho vytvoření stálo jen okolo dvou milionů dolarů, což je na akční snímek skutečně málo. Na to, jak byl rozpočet omezený, si všichni zúčastnění poradili pěkně. V podstatě celý snímek je jednou nepřerušovanou akcí. Navíc to, že je vše natočeno z první osoby, dynamiku a autentičnost snímku podtrhuje. Pokud holdujete střílečkám, budete si připadat jako při jejich hraní. Hlavní hrdina střídá pistole, samopaly, brokovnice, boj na blízko a nechybí tu ani parkour. Dočkáme se vydatné krvavé lázně, mrtvoly se tu budou kupit opravdu často. Efekty sice nejsou na nejvyšší úrovni a občas je vidět, že příliš peněz na rozhazování nebylo, ale to je jen drobnost. Nedostatek kvality vizuálních efektů vynahrazuje vtip a originalita. Dílo je prošpikováno nejrůznějšími gagy a odkazy na jiné filmy. Humor, který se zde vyskytuje,je spíše černějšího rázu. Co se děje týče, ten je překvapivě dobrý na „béčkový“ film. Nechybí tu ani velký twist a zajímavé postavy. Zvláště postava Jimmyho zaujme svou velkou rozmanitostí. Příběh sice obsahuje několik chyb a děr, ale to ve výsledku zas tak nevadí. Na tohle s ekouká kvůli vizuálu, ne srdceryvnému vyprávění.

Hardcore_1

A co herci? Těmi nejznámějšími jsou Tim Roth a Sharlto Copley, který zazářil především v District 9. První zmiňovaný má jen pár štěků, ale toho druhého se jen tak nezbavíme. Copley měl možnost ukázat ve snímku řadu různých osobností a s tímto nelehkým úkolem se popasoval dobře.

Nelze také nezmínit hudbu. Střídají se tu soundtrack a nejrůznější rockové vypalovačky, z nichž jednoznačně vévodí Do not stop me now od Queen. Nasazení takhle těžkého kalibru zvedá scénu, ve které uslyšíme legendární hlas Freddieho, o několik pater výše.

Hodnocení:

Celkově je Hardcore Henry zdařilou akční jízdou, která boduje především originalitou a vtipem. Nadsázka a úmyslně vyhrocená brutalita připomínají Tarantina, což rozhodně potěší. Většinu protivníků v podobě konkurence ze stejného žánru Henry přepere hlavně díky unikátnímu stylu natáčení, bizarním nápadům a celkové svěžesti.

• Hardcore Henry
  • USA / Rusko, 90 minut
  • Režie: Ilja Najšuller
  • Hrají: Sharlto Copley, Danila Kozlovskij, Tim Roth, Haley Bennett, Andrej Dementěv a další

Daniel Birgus
80 %
Předchozí článekSoutěž o lístky na film Kniha džunglí do IMAX
Další článekTrailer #1: Equals (2016) – Budoucnost, kde láska neexistuje
Daniel Birgus
Jsem filmový fanoušek, který je žánrový všežravec. Svého diváckého ducha krmím psychologickými sondami i komiksovými akčními adaptacemi. Preferuji snímky od Wese Andersona, Quentina Tarantina, Seria Leoneho či Miloše Formana.