Recenze: Patrola / End of Watch (2012)

Patrola, alebo v originále End of Watch, je nový film režiséra Davida Ayera. Ten má na konte len samé trilery, no veľmi kvalitné a reálne. Nečudo, keď sám Ayer vyrastal v podobných prostrediach plných nebezpečenstva, drog a vojen gangov. Jeho mladosť sa podpísala na jeho filmoch a vždy nám predvedie skvelý a drsný príbeh. Výnimkou nieje ani Patrola.

Patrola

Preview a Trailer

Príbeh sa točí okolo dvoch najlepších priateľov, policajtov v Los Angelskom policajnom oddelení. Obidvaja majú svoje osobné životy. Zavala (Michael Peña) čaká so svojou ženou dieťa, Taylor (Jake Gyllenhaal) sa tiež snaží nájsť osudovú lásku. Zároveň chodí do nočnej školy, do ktorej má za úlohu natočiť film. A on sa rozhodne natočiť dokument o živote policajtov.

Postupne odkrývajúci sa príbeh pre diváka odhaľuje, že v L.A. vládne skutočné bezprávie, ktoré sa svojimi činmi snažia Zavala a Taylor rozbiť. Keď sa im to postupne začne dariť a začnú ich nazývať hrdinami, je na ich hlavy vypísaná odmena.

Patrola

Ayer spojil už pomaly neoriginálny spôsob natáčania filmov, POV, teda kamerou z prvej osoby, so skvelým príbehom. Na začiatku máte pocit, že film vám neponúkne nič nové. Klasický príbeh o nováčikoch a veteránoch, ktorý sa hašteria, rozhovory v aute, prestrelky a naháňačky. K tomu vám možno neulahodí štýl natáčania z viacerých kamier, ktoré sa neustále trasú. Neskôr sa však príbeh trochu rozbehne, až vás neskôr totálne priklincuje a bude vás mraziť.

Je to tak, Ayer nezbehol od svojich naturálnych trilerov. Čím viac sa Patrola blíži ku koncu, tým viac vám bude film pripadať reálny a tým väčší budete mať zážitok. Nakoniec vám príde aj taký obyčajný rozhovor v aute dôležitý, dokonca že aj celý ten POV spôsob kamery je skvelý spôsob rozprávania príbehu. Napätie vás pohltí a nepustí až do samého záveru, ktorý z vás vyšťaví pozitívnu náladu a zanechá vo vás nepríjemný pocit ľútosti.

Patrola

A aby bol celý film ešte naturálnejší, okrem toho že čerpá z reálnych príbehov z ulice, pomohli tomu aj skvelý herci na čele s ústrednou dvojicou. Tí postúpili náročný policajný tréning a skvelo zahrali každú jednu scénu, radosti, smútku, strachu.

Záver:

Patrola na vás zapôsobí, pokiaľ máte radi skvelé reálne drámy. Nečakajte príliš veľa policajnej akcie, ktorá samozrejme nechýba a je kvalitná, ale nieje hlavnou vecou na celom filme. Dôležité sú kvalitné postavy a príbeh, dramatické a naturalistické. Tak ako sa od Ayera dalo čakať. Jediné, čo vám môže vadiť, je POV štýl kamery, ktorá vám môže prísť v niektorých momentoch zbytočná a príliš roztrasená, no v niektorých scénach aj veľmi šikovná a s príbehom skvelo spätá. Ayer nám teda naservíroval autentický pohľad na ulice L.A., na prácu policajtov a možno by to chcelo viacej doladiť scény z osobného života. Konečný výsledok poteší aj tak.

80%

• Patorla/End of Watch
  • Drama / Krimi / Thriller