Recenzia: Medzi vlkmi / The Grey (2012)

Nehostinné podmienky, všade prítomný chlad, skupinka vydedencov, kriminálnikov a jeden zlomený lovec vlkov. Drsný príbeh odohrávajúci sa v krutej Aljaške začína v horách, kde sa nachádza ropná spoločnosť so svojimi vrtmi a zamestnancami. Väčšina z nich sú trestanci a bitkári. Svoje miesto tu má aj Ottway (Liam Neeson), ktorý sem utiekol pred bolesťou zo straty milovanej ženy a pred samým sebou. Jeho prácou je ochraňovať pracovníkov pred vlkmi, ktorý striehnu v tmavých zákutiach lesov.

Trailer k přehrání

Jedného dňa zvolí pred samovraždou radšej návrat domou a nastúpi spolu s ďalšími chlapmi do lietadla smerujúceho do USA. Lenže, čo osud nechcel, lietadlo sa zrúti a v nehostinnej prírode sa zrazu ocitá skupinka chlapov, ktorý budú musieť nájsť spoločnú reč a spojiť svoje sily, nielen proti prírode a mrazu, ale hlavne proti nepriateľským vlkom, ktorým narušili teritórium. Tí sa im to budú snažiť odplatiť. Podarí sa im prežiť a nájsť cestu do civilizácie? A hlavne, odolajú nájazdom vlčej svorky?

Joe Carnahan môže ďakovať dvom článkom svojho filmu. Liamovy Neesonovy, ktorý opäť ukázal, že dokáže bez problémov utiahnuť celý film a Marcovy Streitenfeldovy, ktorý podla môjho názoru zložil zatiaľ najlepšiu hudbu vo svojej kariére. Inak by film padal do priepasti priemernosti a zabudnutia. Troskotá hlavne na tuctovom scenári. Námet bol skvelý, ale film blúdi v bezradnosti sa rozhodnúť, do akého žánru ma vlastne patriť. Ani samotné tempo filmu nebolo také akčné, ako sa očakávalo a až na pár dobrých momentov sa v podstate nič nedialo. A tu sa vyskytol ďalší problém. Po čase film už omrzí a stáva sa už otravným a len som čakal na vytúžený záver. Ten ma ale milo prekvapil, pretože sa vymykal z holywoodských noriem a bol jeden z tých svetlých bodov. Ale nebudem len kritizovať, nejedná sa o zlý film, len mal potenciál byť ešte lepší ako priemer.

Môžme byť len radi, že hlavú rolu odmietol Bradley Cooper a nahradil ho Neeson. Taktiež môžme byť radi za hudbu, celkom slušnú réžiu a vynikajúcu výpravu Aljašských hôr. Ešte by som ale vytkol samotných vlkov, ktorý z blízky pôsobili dosť umelo, akoby z béčkových hororov. Súperiť na nejaké ocenenie The Grey určite nemôže, ale ako popcornová zábava určite neskalme a známy súboj príroda vs. človek, respektíve zviera vs. človek priláka určite do kín mnoho divákov, čo naplní kasu a o to bohužiaľ ide.

Réžia: Joe Carnahan
Hudba: Marc Streitenfeld
Hrajú: Liam Neeson, Dermont Mulroney, James Badge Dale, Joe Anderson, Dallas Roberts, Frank Grillo, Nonso Anozie, Anne Openshaw