Recenze: Perfect Sense (2011)

Film Perfect Sense z európskej produkcie sa črtá ako jedno z najmilších, no pritom najnepochopenejších diel roku 2011. Spojenie epidémie a romantiky však funguje na výbornú a dopomáhajú k tomu aj vynikajúci herci. Do hlavných úloh epidemiologičky Susan a šefkuchára Michaela boli obsadený Eva Green a Ewan McGregor. Do režisérskej stoličky sa posadil David Mackanzie, ktorý je zatiaľ pomerne neznámy, no svoj cit pre réžiu v tomto snímku len potvrdil a scenár napísal Kim Fupz Aakeson.

Dej filmu sa odohráva v dnešnom Londýne. Láskou sklamaná Susan (Green) sa v práci dostáva k nezvyklému prípadu, kedy ľudia pociťujú divné príznaky, najprv sa strašne rozcítia a potom prichádzajú o čuch. Vedci sa zhodujú, že sa jedná o druh novej, neznámej epidémii, kedže tieto príznaky postihujú ľudí na celom svete. Medzitým sa zoznámi s atraktívnym šefkuchárom Michaelom (McGregor) a splanú medzi nimi hlboké city. Začnú prežívať vášnivý milostný vzťah, zatiaľ čo medzi nimi pribúdajú obete novej epidémie, až sa príznaky začnú prejavovať aj na nich. Bohužiaľ stratou čuchu to nekončí ako sa vedci mysleli. Ľudia postupne prichádzajú aj o chuť (strata je sprevádzaná desivým strachom a neznesiteľným hladom), sluch (sprevádzaná nenávisťou a hnevom) a nakoniec aj zrak (sprevádzaná láskou).

Film nie je typickým katastrofickým filmom (podobne ako aj Nákaza, ktorá však bola o triedu horším filmom), na epidémiu sa pozeráme v podstate cez milostný vzťah Susan a Michaela. A práve táto dvojica bola pre tento film ako stvorená. Eva Green je bezpochyby najsexy a najcharizmatickejšia herečka z celého Hollywoodu a vdýchla svojej postave nezameniteľné čaro a charizmu. Aj Ewan McGregor podáva výborný výkon. Nesmieme zabúdať ani na úžasný soundtrack, o ktorý sa postaral nemecký hudobný skladateľ Max Richter (Lúno, Cudzinka) a vnáša do príbehu nadpozemskú ľahkosť a melanchóliu. Film je stvorený pre ľudí, ktorí majú radšej empatické filmy ako popcornové blockbustery, no myslím, že málokoho sklame. Ďalšie veľmi milé prekvapenie.

Réžia: David Mackenzie
Scenár: Kim Fupz Aakeson
Hudba: Max Richter