Christopher Nolan je opět ve formě a svůj válečný opus dostal bez problémů na první místo box-office.

  1. místo – Dunkerk: 50,5 milionů, novinka
  2. místo – Girls Trip: 30,3 milionů, novinka
  3. místo – Spider-Man: Homecoming: 22 milionů, 3. týden v žebříčku
  4. místo – Válka o planetu opic: 20,4 milionů, 2. týden v žebříčku
  5. místo – Valerian a město tisíce planet: 17 milionů, novinka
  6. místo – Já, padouch 3: 12,7 milionů, 4. týden v žebříčku
  7. místo – Baby Driver: 6 milionů, 4. týden v žebříčku
  8. místo – Pěkně blbě: 5 milionů, 5. týden v žebříčku
  9. místo – Wonder Woman: 4,6 milionů, 8. týden v žebříčku
  10. místo – Wish Upon: 2,4 milionů, 2. týden v žebříčku

Ať už filmový vizionář Christopher Nolan natočí během své kariéry cokoliv, je z toho jistý komerční hit. Miliardové výnosy jeho trilogie o Temném rytíři se sice (očekávaně) nedají jen tak napodobit, ale kdo by před několika lety tipovat, že ryze britský válečný snímek o jedné důležité evakuaci z období druhé světové války, ovládne prakticky všechna světová kina? Chválený Dunkerk zcela jistě nebude v desítce nejvýdělečnějších filmů roku, ale i tak je těch debutových 50,5 milionů parádní výkon.

Když Nolan zrovna netočí Batmany, tak jeho snímky platí především za ambiciózní originální projekty z žánrové tématiky, na kterou by se jiní tvůrci nejspíš ani neodvážili pomyslet a dokáže navzdory tomu bez problémů vydělat. Dokonalý trik, Počátek, Interstellar a nyní Dunkerk jsou toho jasným důkazem. Celý svět leží světlovlasému Britovi u nohou a diváci hltají jeho filmové perly, přičemž z té poslední se rýsuje poměrně solidní oscarový favorit. Ale to už trochu předbíháme.

Tržby Dunkerku po otevíracím víkendu jsou skvělé. V celkovém součtu určitě půjdou přes celosvětovou půlmiliardu, a pokud máte možnost, tak shlédněte film na co největším možném (nejlépe IMAXovém) plátně. Je to opravdu výjimečný zážitek. Jedno z těch děl, díky kterým má kinematografie jako taková smysl.

Na druhém místě v žebříčku se umístilo překvapivé jméno a to Girls Trip, komedie pro afroamerické publikum, konkrétně to ženské. Studio Universal chytře vychytalo termín uvedení do kin, mezi superhrdiny, válčící opice a divácky náročný Dunkerk, a vyplatilo se. Otevírací víkend za více než třicet milionů dolarů je při přibližně polovičním rozpočtu solidní výkon. Co na tom, že se film nejspíš nikdy nepodívá mimo Spojené státy, černošské publikum není radno podceňovat. Girls Trip se prý i docela povedl, tak by dokonce mohlo jít o letní kasovní trvalku s celkovými výdělky přes 100 milionů dolarů a to se vyplatí. Že by se opakoval efekt loňských Matek na tahu?

Následuje marvelácký Spider-Man: Homecoming na bronzové pozici, který se pro mě trochu překvapivě prezentuje nepříliš výraznými výdělky. Jasně, jde už o šestý film s lidským pavoukem a mladíček Tom Holland ještě nějaký ten pátek nebude patřit mezi tahouny současného komiksového světa, ale i tak jsem čekal o něco víc. Přes 22 milionů po třech týdnech v kinech je na Marvel Studios celkem pod očekávání. Svět hlásí sympatické tržby, ale ani ty nepomohou Spideymu k vytoužené miliardě. Poměrně rychle vyklízejí pole box-office také postapokalyptičtí primáti z Války o planetu opic. Téměř 64% pokles návštěvnosti a čtvrtý flek je nejhorším výkonem v rámci série.

A nyní smolař tohoto týdne a jeden z adeptů na komerční propadák roku 2017. Valerian a město tisíce planet byl od samotného začátku riskantní projekt. Přestylizovaný mišmaš Hvězdných válek a Pátého elementu nejspíš zažije efekt Johna Cartera a skončí v masivní ztrátě a to nejen díky přepálenému více než dvousetmilionovému rozpočtu. Průšvih v podobě debutových 17 milionů dolarů jdou ruku v ruce s výsledky ze zbytku světa a kultovní tvůrce Luc Besson má nejspíš po kariéře. To samozřejmě hodně přeháním, protože pořád má ještě esa v rukávu jako pokračování veleúspěšné Lucy, ale i tak ho v následujících měsících čeká mnoho bezesných nocí.

Valerianem jsme uzavřeli první polovinu aktuálního žebříčku a pokračujeme už víceméně bez překvapení. Šestý flek bere s 12 miliony Já, padouch 3, který se může pochlubit vydělanými téměř 730 miliony ze všech světových kin. Sedmý Baby Driver pokračuje ve spanilé jízdě a od tohoto týdne se pokusí oslnit i diváky v České republice. Pěkně blbě na osmém místě slaví dalších pět milionů a z Wonder Woman na devítce je oficiálně nejvýnosnější film léta v rámci USA. Horor Wish Upon paběrkuje na chvostu top 10.

Sdílejte
Martin Steinbach

Filmový maniak, vyučený historik a milovník hudby.

Napsat komentář