Pátí Transformers těžce nebaví, Wonder Woman solidně vydělává a Auta 3 klesají žebříčkem až s nečekanou rychlostí.

  1. místo – Transformers: Poslední rytíř: 44,680 milionů, novinka
  2. místo – Wonder Woman: 24,9 milionů, 4. týden v žebříčku
  3. místo – Auta 3: 24 milionů, 2. týden v žebříčku
  4. místo – 47 Meters Down: 7 milionů, 2. týden v žebříčku
  5. místo – Mumie: 6 milionů, 3. týden v žebříčku
  6. místo – All Eyez On Me: 5,8 milionů, 2. týden v žebříčku
  7. místo – Piráti z Karibiku: Salazarova pomsta: 5,4 milionů, 5. týden v žebříčku
  8. místo – Holky na tahu: 4,7 milionů, 2. týden v žebříčku
  9. místo – Captain Underpants: 4,3 milionů, 4. týden v žebříčku
  10. místo – Strážci Galaxie Vol. 2: 3 milionů, 8. týden v žebříčku

Obří mlátící se roboti už v Americe nikoho nezajímají. Ve svém historickém otevíracím minimu sice vybojovali první flek v box-office, ale těch debutových ani ne 45 milionů dolarů je ohromný propadák. Transformers: Poslední rytíř je typickým příkladem zbytečného pokračování přesluhující série, která sice stále dokáže diváky nahnat do většiny světových kin, ale na domácí americké půdě se potýká se zničujícím nezájmem. Přiznám se, že jsem tak špatná čísla opravdu nečekal, ale jsem vlastně rád, že to takhle dopadlo.

Nový film Michaela Baye s kdysi nesmírně populárními robůtky sice solidně (a očekávaně) boduje například v Číně, Rusku nebo v Jižní Koreji, ale pro studio Paramount jsou zásadnější americké tržby. Ty půjdou v případě Posledního rytíře někam těsně přes sto mega, což je v porovnání s předchozími epizodami série tvrdý direkt. Transformerům rozhodně nehrají do karet ani recenze a všeobecné divácké ohlasy, které se shodují, že máme co do činění s nejslabším/nejzbytečnějším/nejhloupějším dílem s Bumblebeem, Optimem Primem a spol. Budoucnost Transformerů se pohybuje v temných vizích.

To svěží Wonder Woman na druhém místě pokračuje v krasojízdě. Sličná superhrdinka z komiksové stáje DC Comics dělá čest studiu Warner Bros. a dokonce předskočila animovaná i Auta 3 v konečném povíkendovém sčítání amerických dolarů. Pohádkové pixarovce říznuté vůní benzínu se trochu překvapivě nedaří tak, jak by se od této silné filmové značky očekávalo. Více než 55% propad tržeb oproti debutovému víkendu mluví za vše. Ale nedělejme z toho drama, protože na plynulém chodu série by se to nemělo nijak výrazně projevit.

Nepopulární bramborová medaile připadla tento týden žraločímu thrilleru 47 Meters Down. Tento nízkorozpočtový projekt si však z finálního komerčního hlediska vede velmi solidně a nechal za sebou dokonce i takového velikána současného Hollywoodu jakým je Tom Cruise, jehož nemasná neslaná Mumie rozhodně nedostává svým megalomanským očekáváním. Páté místo a fanoušky si získává především mimo USA.

Jedním z nechtěných rekordmanů aktuální žebříčku je i raperské životopisné drama All Eyez on Me na šestém místě. Životní příběh legendárního 2paca příliš diváků nezajímá, což v řeči čísel znamená až neuvěřitelný 78% pokles tržeb oproti minulému týdnu. To je jen tak mimochodem šestnáctý nejhorší druhý víkend všech dob. Auvajs! Piráti z Karibiku na sedmičce si užívají své poslední dny v top 10 s výdělky kolem 5,5 milionů dolarů.

Zbytek žebříčku obstaraly nevýrazné Holky na tahu (4,7 milionů), téměř-béčkový animák Captain Underpants (4,2 milionů) a veleúspěšný sequel Strážců Galaxie (3 miliony). Právě uplynulý víkend nebyl čas nováčků, kteří se pravděpodobně zalekli přímého střetu s výše zmíněnými Transformery. Za týden to už bude o něco zajímavější, protože se do amerických kin chystá chválená žánrovka Baby Driver, animák Já, padouch 3 nebo komedie The House s Willem Ferrellem.

Sdílejte
Martin Steinbach
Filmový maniak, vyučený historik a milovník hudby.

Napsat komentář