Ve vlně nastávajícího léta a tedy i prázdnin nesoucích v sobě dobu dovolených a odlehčené zábavy byla do kin uvedena francouzská komedie, odehrávající se v Thajsku, konkrétně v prosluněné, přímořské destinaci, horké a živelně tepající Pattayi. Komedie už v trailerech slibovala nenáročnou a oddychovou zábavu. Podařilo se tedy? Ano i ne. Nelze říci že by šlo o špatný film, záchvaty smíchu však při jeho sledování nečekejte…

Jedním z prvotních problémů snímku může být kupříkladu český distribuční název, evokující slavnou americkou trilogii. Ačkoli na jednu stranu může spoustu lidí nalákat, neujde následně ani nevyhnutelnému srovnání, v němž bohužel prohrává na plné čáře. Většina vtipů a gagů je totiž těžce předvídatelných a ačkoli se u několika z nich jistě zasmějete a pobavíte, platí že opakovaný vtip na míře zábavnosti bohužel ztrácí. Zrovna tak ústřední dějové motivy nejsou ničím, co bychom už jinde neviděl. Pattaya navíc notně ztrácí na faktu, že podobná komedie by měla stát především na ústředních postavách. Když jsou ovšem daleko zajímavější postavy vedlejší (zejména pak fanatický mnich a iniciátor zápasů v trpasličím thaiboxu v jedné osobě, či podnikavý bratranec jedné z hlavních postav), je něco špatně.

4de5062e-39e4-11e6-bcd2-000c29a578f8

Hlavnímu hrdinskému triu shází jeden podstatný prvek, který jindy outsiderským postavám dodává na určité živosti a třetím rozměru, který následně diváku nebrání postavám fandit. A to navzdory tomu že může jít o hlupáky, jenž se do problémů dostanou zpravidla hlavním přičiněním (příkladem takovýchto charakterů mohou být kupříkladu hrdinové dvoudílné komedie, jež u nás vyšla pod názvem Šéfové na zabití).

Řeč je o charismatu a určité chemii mezi herci, která prostě nesourodé trojce, čítající zde liliputa, svalnatého „cosplayera“ Vina Diesela a potrhlého nadržence navzdory prvnímu dojmu prostě shází. Ačkoli Pattaya nabízí několik zábavných momentů a místy i celkem vtipně brousí do vod popkulturní společnosti, z níž si utahuje (reality show), podkopává jí nohy také fakt, že některé povedené gagy byly ukázány už v trailerech. Vyrazit na Pařbu v Pattayi do kina se vyplatí v případě, že máte rádi oddychové letní komedie, které se neberou vážně a nabízí řadu bizarních situací, ztřeštěných postav a lehce divácky nekorektních scén. Pocitu již viděného ale i tak bohužel neujdete.

Pattaya_13

Francouzští filmaři zkrátka vsadili na jistotu, nicméně podařilo se jim jen imitovat zdařilejší počiny podobného ražení. Pařba v Pattayi je veskrze průměrná komedie, která až na pár zábavných momentů nijak nenadchne a byť výrazně nenudí, ani nepřekvapí a nenabídne divákovi nic, co by už dříve neviděl. Do vln horšího hodnocení ji navíc sráží nepříliš sympatické trio hrdinů, které je těžké litovat, natož jim fandit. Přesto se však nejedná o vyloženě špatný film, jen o film takový, který vám stačí vidět jednou a více se k němu nevracet.

Na komedii Pařba v Pattayi si můžete zajít i v kinech Premiere Cinemas (Praha, Olomouc, Teplice).

Pařba v Pattayi / Pattaya
Thajsko, Francie
Komedie, 97 minut
Režie: Franck Gastambide
Scénář: Franck Gastambide, Stéphane Kazandjian
Hrají: Ramzy Bedia, Gad Elmaleh, Fred Testot, Sabrina Ouazani, Franck Gastambide, Anouar Toubali, Malik Bentalha a další

50 %
Jsem pisálek, snílek, knižní a filmový skoro-všežrout se slabostí pro tvorbu Quentina Tarantina, dále seriál Doctor Who, a zarytou nenávistí vůči béčkovým slasherům a špatně použité třaslavé kameře. Ve volném čase hraji hokej, čtu a zírám.