Recenzia: 50/50 (2011)

Adam je obyčajný 27ročný chalan. Chodí behať, nepije, nefajčí, recykluje odpad, má vážny vzťah, najlepšieho priateľa a dobrú prácu v rádiu. Jediné, čo ho trápi je bolesť v chrbte a tak sa rozhodne zájsť na vyšetrenie. A práve toto mu otočí život o 180 stupňov. Adam totiž trpí vzácnym druhom rakoviny. Táto správa totálne nielen ním, ale hlavne aj jeho blízkymi. Kým najlepší priateľ Kyle sa snaží všetko odľahčiť, chodiť do barov a brať to s nadhľadom, Adamova mama a priateľka to berú oveľa horšie. Aby Adam lepšie zvládal liečbu a svoju citovú stránku začne chodiť k terapeutovy. Teda aspoň si to myslel, ale z terapeuta sa vykľuje mladá a milá doktorantka na praxi Katherine.

50/50 je príjemné skĺbená komédia s drámou režiséra Jonathana Levina (The Wackness), ktorá sa zameriava na vyrovnanie sa s nepriazňou osudu. Najväčšie plus tohto filmu je, že je napísaný podľa skutočného príbehu. Ide v podstate o výpoveď scenáristu Willa Reisera, ktorý sám prešiel týmto druhom rakoviny. Seth Rogen si v podstate v tomto snímku zahral sám seba a práve jeho hlášky sú to, čo Vás dostane. Chrlí ich počas celého filmu a ja osobne som sa na ňom skvele zabavil. Do úlohy Adama bol obsadený Joseph Gordon-Lewitt (500 dni zo Summer, Počiatok) a myslím, že budem mať pravdu keď poviem, že z neho rastie kvalitný herec.

Jedná sa o čistú pohodovku. Nie je to film, ktorý bude zbierať filmové ocenenia či veľké kasové tržby. Teda aspoň nie u nás. No svojou jednoduchosťou, humorom a výborne nakrútenými citovými scénami si Vás získa. Je málo, čo treba vytknúť. Možno, keby sa viac vykreslili vzťahy medzi niektorými postavami (ako napríklad vzťah medzi Adamom a jeho otcom), alebo by scenárista troška viac zdramatizoval vyvrcholenie filmu, tak by hodnotenie mohlo byť ešte úsmevnejšie. A dúfam, že sa 50/50 dostane aj do našich kín, lebo práve tento snímok by si to zaslúžil.

Hodnotenie: 80%